Sidor

måndag 19 december 2016

Nu tänker jag försöka blogga igen!!!

Joo, är en väldigt farlig sak att säga, men jag började bara sakna det här med att skriva så otroligt mycket och jag vill inget hellre än att hitta tillbaka till det är med att skriva. Fast det är ju lätt att tänka och svårt att få att funka i praktiken. Det har varit mycket i skolan till att börja med, den senaste tiden har jag haft en kort skoldag på måndag, kundbetjäning i skolan på tisdag och torsdag och på onsdag och fredag är jag på lia. Dessutom så har jag flyttat hemifrån också och då har man liksom inte tid att blogga lika mycket. Åtminstone så har inte jag tid att blogga lika mycket.
Så... Jag vet inte vad jag håller på med riktigt. Men jag får jullov snart, och det är trevligt och jättebra för jag orkar inte vara vuxen mer i år. En aning trött på ganska många saker. Dessutom känns det som att jag börjat hitta tillbaka till mitt gamla jag, som är en mer märklig och edgy version av den jag varit det senaste året. Det var det som fick mig att skriva det här inlägget och fixa ihop lite mobilbilder om jag inte orkade redigera och gjorde så att jag gjorde en ful men ny header till den här bloggen. För det är så, kom jag fram till, att någon som är så pass tyst som jag in public måste ju också kunna ha ett ställe där man får skriva ett och annat. 
Så det så.
Ikväll antar jag att det jag skriver om är vad som hänt i mitt liv den senaste tiden. Det är så mycket så det blir ingen lång novell.
Till att börja med så har jag och Glenn blivit sambos så där påriktigt. Det blev vi där vid september-oktober månadsskiftet. Den 4:e december flyttade katterna Tess och Tösen hit också. Dem har Glenn haft förr men de har bott hos hans syster några år däremellan. Jag kommer nog att skriva mer om dem någon dag, men de är ca 7 år och väldigt trevliga att bo tillsammans med. Jag har ju liksom velat ha katt hela livet men det gick tydligen inte då jag bodde hemma. Ponnyer fick man men ingen katt. Haha.


Den 8.10 så hade jag och Glenn vår 1 årsdag. Nu har vi redan haft vår 1 år och 2 månadersdag utan att jag tänkt på det... Fast, det känns väldigt bra.
 

Så var det Halloween, 2 helger i rad!! Det var awesome.


Hästar hinner jag också med, fast inte varje dag tyvärr. På bilden till vänster så är det jag och Zam och Becka och Carol. Det var en kall dag och vi var och rida barbacka. Till höger är det Carol efter att Becka varit med i en 30 cm clear round  med henne.


Katterna. Tösen till vänster och Tess till höger. 

Sniff och Melinda. Sniff btw så har varit i riktigt bra skick i höst. Han kan komma med på en perus-vardagskvällrunda om man går med honom och senast jag var till Ytteresse så körde jag honom och vi travade lite då också till och med. 
Fast nu finns det inget mer intressant att skriva om. Eller jo säkert, men inte för tillfället. Jag har aldrig varit bra på avslut. Så jag tror att jag säger God Jul sådär just in case ifall jag inte klarar av det här med att ta upp bloggandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar