Sidor

torsdag 22 december 2016

Julfest och dagens Sniffpromenad

Idag var det julfest i skolan. Kanske sista julfesten i den skolan eller sista skoljulfesten någonsin för mig. Vem vet...

Åtminstone så är det skönt att terminen är över. Nog för att jag ska vara på lia imorgon och på fredag och jullovet är allt för kort i år, vi börjar redan 2:a Januari. Men ändå liksom. Det har varit mycket i höst. Mycket att göra och tiden har inte räckt till och det har gått skitsnabbt. Så det kommer att vara skönt med jullov.


I år kändes det enkelt också med det här julfestandet. Jag hade ett presentkort till H&M och så köpte jag en ganska enkel klänning därifrån och så fixade jag mig och det gick för en gångs skull helt bra (jag har nästan lärt mig att man inte ska börja experimentera med sminket på morgonen då man ska iväg)  och for till skolan och kom dit sådär lagom sent. Det har börjat gå på rutin haha.


Nu på kvällen var jag till Ytteresse och var väl nog mest bara där och hängde men lyckades också motionera min Sniffponny och mig själv också för den delen. Det halt på vägarna just nu och ingen av hästarma har skor på sig för tillfället så det går inte att rida eller köra så ordentligt. Men nere på åkrarna går det att vara så jag och Sniff gick och sprang där lite och Becka longerade Carol. Det var ganska lagom med snö så det var mjukt och så fick Sniff lite extra träning där också. Hehe han såg vild och sprättig ut före men det gick nog riktigt bra. Han har blivit så bra i skick och har börjat kräva lite mer motion. Det roligt att se honom i det skicket och nu har han också varit bra länge, så pass länge så att jag börjat fundera på hur awesome det skulle vara ifall det skulle finnas någon som skulle kunna rida honom någongång. Fast det är det imte bråttom med heller.


Bilden till vänster är från några veckor sedan, den till höger är från i söndags. Ugh då det ska vara så mörkt så det inte går att ta bilder.
Men nu ska jag godnatt-mysa med katterna och börja sova inom en snar framtid. Det är en dag imorgon också och så vidare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar