Sidor

måndag 5 september 2016

Välkommen Carol


Idag har det varit en hästig dag. Jag har ridit Zam och så har vi fått en ny häst i stallet igen. 
Om ridningen kan jag snabbt säga att Zam var trög i början och så var han lite stel och så men på hemvägen blev han piggare som han brukar och så travade han riktigt nice och det kändes som att han gick riktigt bra och det var en awesome känsla. 
Efter det kom Carol till oss. Det är henne som Becka har tävlat monte med i sommar och tagit montelicens med. Carol har bott i Nykarleby men hon ska vara hos oss i vinter om allt går bra. Och hon är som sagt en varmblodstravare och minns jag rätt så är hon 12 år gammal. (Hmm, jag skulle kunna skriva ett längre inlägg om henne här snart fast inte ikväll, jag skulle liksom behöva börja sova snart.) 
Det gick nog riktigt odramatiskt till att släppa henne tillsammans med Zam och Pona. Carol inspekterade hagen och Sniff kollade in henne från sin hage. Sedan började Carol äta gräs och verkade inte bry sig i så mycket annat. Hon for typ undan då Zam smö sig fram och ville hälsa och hon brydde sig inte riktigt i Melinda heller fast hon yrde omkring och pipade och hade sig. 
Så det var nog en rätt bra början tror jag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar