Sidor

torsdag 25 augusti 2016

Ponnyer och sådant

Igår var jag och rida Zam. Det var awesome. Jag skriver om det idag för jag var trött och for och sova och orkade inte skriva någonting. Det var en rätt så bra trötthet. Ikväll har jag däremot en stor lust att skriva om allt möjligt. 
Iallafall, nu vid det här laget borde Lilli ha farit tillbaka till Lannäslund. Igår var hon sista dagen vid oss och jag, mamma och Becka var på en rid- och körtur med henne, Zam och Melinda. Jag red Zam, Becka red Lilli och mamma körde Melinda. Det soligt väder och varmt, men ändå som att det var lite höst i luften. Det vädret gillar jag mycket måste jag säga. Eftersom det var varmt så var Zam ganska chill av sig men eftersom Lilli var med så var han också ganska framåt. Jag hade också ställt mig in på att jag faktiskt skulle våga rida ordentligt och inte vara feg och det gick rätt bra och Zam gick också superbra så jag blir ännu glad då jag tänker på det. Jag red faktiskt också Lilli de sista 2 kilometrarna hem, vi skrittade typ bara. Hon var också riktigt mysig. Sedan finns det inte så mycket mer att säga om själva ridningen.

Hårbollen och Z före vi for iväg.

Sen en annan sak jag kom att tänka på som handlar lite om ridningen på ett sätt... Det är ju så att jag brukar aldrig våga prata med folk och jag tror inte att folk vill prata med mig. Jag brukar sällan ha så mycket att komma med. Dessutom så är jag för snäll. Allt det är jag arg på mig själv att jag är. Det är jobbigt. Fast då har jag ju också hästarna och då jag är med dem kan jag inte vara på det sättet. Det är så awesome för hästarna gör mig tuffare på något sätt. Och det var nu något jag kom att tänka på.

Becka och Lilli och i bakgrunden mamma med Hårbollen och Zam. Lite tråkigt på ett sätt att jag alltid tar alla bilder och aldrig är med på dem. Men vad kan man.


Fina damen Lilli och underbart ljus var det att ta bilder i. Om man stod på rätt sätt med solen i ryggen vill säga.
 Mamma och Gubben Z.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar