Sidor

måndag 22 augusti 2016

Några av de bästa bilderna från sommaren

Jag har inte precis bloggat aktivt i sommar men jag har en massa bilder och det går ju att blogga om i brist på annat. Och så vidare. Min sommar har ju inte varit så intressant faktiskt men nu känner jag mig ändå annorlunda. På något sätt så känner jag mig vuxnare nu än vad jag gjorde i våras. Weird.  Men inget fel med det egentligen.

Första bilden är jaag. Det är där nära Gamla Hamn typ. Det är Glenn som tagit bilderna och de blev ju faktiskt helt bra. Jag kan typ aldrig le och se glad ut på bilder förutom om Glenn är i närheten. Då brukar det nog finnas någon anledning att se glad ut.

 Becka och Lilli en varm sommarkväll i Juli. Nu var det så skit så Lilli gick och blev halt så Becka har mest bara varit och gå med henne. Nu ska hon också snart fara tillbaka till Lannäslund. Det kommer nog att bli tomt på något sätt och jag kommer nog att sakna henne en aning fast jag inte egentligen haft så mycket att göra med henne. Hon är väldigt snäll på något sätt och hon tycker om att mysa och man får krama henne hur mycket som helst. Det är så mysigt med såna hästar, speciellt om de är stora.


Mitt lilla gulliga odjur. Och...nu ser man ju nog revbenen på honom på den här bilden och folk brukar ju fundera över sådana saker. Om det vill jag säga att han får nog hö åtminstone 3-4 gånger per dag. Sedan så har han inte så mycket muskler heller för han har inte varit igång så mycket och det är nog så här som han har sett ut de senaste åren och smalare har han nog varit förr tror jag. Pigg och busig är han ju nog och det är huvudsaken.

Jag och Glenn på Jeppisdagarna. Jag ser ganska märklig ut (och ju mer jag ser på bilden desto konstigare blir jag tycker jag.) Tur att Glenn är där och ser bra ut åtminstone.

Becka och Carol som var med ett montelopp på Jakobs Trav. Den gången gick det inte så bra för dem, Carol var i lite dålig form. Fast några veckor före det var de med i en tävling i Purmo och då vann de.


En blomma och en fluga. Jag lekte lite med min kamera bara.

Måsungar där vid Gamla Hamn/Pavis typ.

Sjön i Edsevö. Det ser så mystiskt ut då det växer vass och märkligheter där.


Lilli som äter tall. Hon verkar ha fått smak för barrträd, hon smakade på gran också. Konstiga häst tycker jag. Fast det kan ju hända att hon använder barrträd till att borsta tänderna med. Sniff brukar åtminstone använda små träd och buskar till att klia sig i skrevet med så då kanske nog Lilli har någon bra anledning till att äta barrträd. Fast hon är ju stadsbo så det skulle ju nog kunna vara så att hon inte vet så mycket om träd och växter. Vad vet jag. Fast på den här andra bilden så äter mitt lilla skogsbarn Sniff någon växt som ser äcklig och konstig ut och det är ju inte så mycket bättre egentligen.
 Becka och Hårbollen. Vi var ner till ån med shettisarna. Melinda simmade nog ut en bit i vattnet och tyckte det var kul och Sniff tyckte det var lite obehagligt och kallt.


Lilli och Zam som hälsar på varandra efter att jag och Becka varit och gå i skogen med hon och Sniff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar