Sidor

torsdag 9 juni 2016

Min lilla Sniff och en nybliven 20-åring

Igår var jag och mysa med Sniff och han var så mysig och fin så. Jag borstade honom ordentligt och så var vi och gå lite. Han var pigg och glad och då han gick så såg han nästan ut som en arab på en utställning. Åtminstone så gick han med någon slags stolthet i stegen...och så vidare. Så, nu gäller det att göra vad kan kan för att hålla honom i det skicket då för han är min finaste lilla skrutt. Han kommer alltid att vara väldigt speciell för mig. Just den här ouppfostrade shettisen som jag inte kan kan rida på eller göra så mycket vettigt med. Men det är någonting med honom som får mig att tro på att det faktiskt finns vackra saker i den här eländiga världen. Att det finns magi. Det är ganska svårt för mig att leva annars kom jag fram till. Ibland måste jag bara drömma mig bort en aning.
Hmm, och det inte något nytt att jag skriver en massa märkligheter om Sniff och mig och livet i största allmänhet fast det var väl en stund sedan sist.
Lite bilder, några är från maj och någon från igår... Lite varierande utseende på pälsen och så där. Inte är det lätt att vara en lurvig ponny som tappar päls inte.




Så fyllde Zam 20 år i måndags så det måste jag ju skriva om då också. Lite märkligt känns det, han var 13 då han kom till oss. Det känns inte så länge sedan alls.
Några bilder på Gullebulle nummer 1 från igår...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar