Sidor

måndag 30 maj 2016

Mysig dag med djuren idag

Håhåja, idag fick jag för mig att uppdatera bloggen. Det har varit på senaste tiden så att jag har inte suttit vid datorn riktigt nu bara. Fast ikväll har jag varit på ridlektion med Zam så då måste jag skriva om det för det finns till och med bilder från det. Eller en bild på mig och Zam. Jag orkar inte börja ställa till med så mycket bilder, för det var nog såpass tröttsamt att rida så nu vill jag bara soooova...
Men ikväll funkade det. Först kändes Zam okoncentrerad och jag tänkte att säkert kommer han att dyka ner med huvudet i gräset vid sidan av ridplanen och att jag kommer säkert att göra en kullerbytta över nacken på honom då han gör det men icke. Det var till och med så att jag fick en liten aha-upplevelse då jag skulle fatta höger galopp. Zam kan nämligen börja böja sig utåt och trava med huvudet högt då man ska fatta galopp då han tycker att det är jobbigt. Då ställde jag honom inåt och drev framåt och wooo så gick det riktigt bra. Det är också det, det beror ofta på mig ifall han "krånglar". Jag kan ibland ge dubbla signaler och vill att han ska framåt men omedvetet så håller jag honom tillbaka... Inte är det lätt att rida inte. Men det är så underbart då det fungerar. Nåjoo, orkade ni läsa det här så var det nog bra gjort av er.
Det var sen Becka som kom med och tog bilder av mig och Zam och Hårbollen fick också komma med som trevligt sällskap.

Så har jag också haft ut Sissikaninen och studsa och så har jag borstat och varit på runt huset-promenad med Sniff. Han håller på att bli bättre i hovarna igen efter en sämre periord. Nu går han också i en egen liten hage där det inte växer så mycket gräs. Han är inte direkt lycklig över det men han tål inte helt enkelt att äta gräs. 

Det var väl i princip allt för ikväll det. Nu ska jag sova. Det ska bli awesome tror jag.

Månsa som creepar i bakgrunden på bilden till vänster. Hehe. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar