Sidor

tisdag 10 maj 2016

Mobilbilder av ponnyer och katter från veckan som gått

Lite ponny- och kattbilder (åtminstone 50% av bilderna på min telefon är av djur tror jag) från helgen som var en helg av det längre slaget. Den började i onsdags och så var det kristihimmelsfärdsdag i torsdags och så var jag ledig från skolan i fredags också. Jag har varit hemma i Ytteresse och hållit på med ponnyerna typ varje dag nu faktiskt.
 I onsdags red jag Zam barbacka. Vi var en lagom lång runda och mamma och Melinda kom med också. Det börjar vara lite längesedan för att jag ska skriva om det känns det som. Fast jag minns iallafall att Zam var på soligt och trögt humör och jag prövade att rida med sporrar. Det brukar jag annars bara ha då jag rider lektion med honom typ. Det funkade nog bra fast jag är alltid lite rädd att jag ska råka typ sparka till honom så att han får sår i sidorna... Fast det är nog inga långa sporrar så jag tror inte att det skulle hända inte. Då vi kom hem fick han äta gräs.
I torsdags var vi på en lite längre runda än dagen före fast då var både jag och Zam slöare så vi tog det nog ganska lugnt.




En bild av Sniffisen då vi var och gå runt huset. Han är inte i lika fin form nu som i förr somras men han är söt och mysig som han alltid är.


Det är inte lätt att få en bra bild av Månsa...

Timida (en av Glenns föräldrars katter) med tungan ut. Hon hade tungan tills den blev torr. Hihi.


Hårbollen och jag var på en körtur i lördgas. Fast jag gick mer än jag satt i kärran. 


Zam och Sniff. Nu får Sniff gå i en liten hage för sig själv eftersom gräset har börjat bli grönt. Han verkar nog tycka att det är helt okej det också faktiskt än så länge.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar