Sidor

söndag 1 maj 2016

Livet och dess små kriser den här senaste tiden...

Hej. Nåjoo, nu har jag inte bloggat på någon vecka eller så helt med flit och så har jag funderat lite fram och tillbaka ifall jag ska ha en längre bloggpaus och om jag ska fortsätta med den här bloggen eller börja på nytt... Jag har inte riktigt kommit fram till något vettigt. Det brukar liksom bli till att jag inte hinner eller ibland mer kanske att jag inte orkar. dessutom har jag nog någon slags livkris för tillfället åtminstone då det kommer till bloggandet. Jag har alltid skrivit ganska mycket privata saker om vad jag känner om allt möjligt. Ofta för att jag varit ganska ensam av mig tror jag. Det är lite konstigt, vem som helst kan ju då läsa det. Fast det kändes ofta mycket lättare att skriva istället för att prata med någon om det.
Men nu känner jag inte för att dela med mig av för mycket av det jag känner mera. Det känns inte bra helt enkelt. Fast då vet jag inte heller riktigt var gränsen går om man säger så. Jag har börjat skriva något och sedan tänkt att fuck it, det här har jag ingen lust att publicera. Så då har det fått vara. Dessutom har jag fått så dåligt självförtroende, tänkt mycket negativa tankar och varit väldigt självkritisk på senaste tiden. Jag tror inte att någon bryr sig ett skit i vad jag skriver till exempel och med den inställningen går det nog inte att vara så produktiv.
Men jag vill inte sluta blogga heller. Det är kul, och dessutom så är jag blyg och socialt awkward och så vidare och säger sällan min åsikt så då är det så bra att liksom kunna skriva vad jag tycker och tänker. 
Så. Jag vet ännu inte riktigt, jag vill blogga fast vi får se vad det blir. Isåfall skriver jag om hästar, saker som har med skolan att göra och livet i största allmänhet. 

Lite bilder och vad som har hänt här senaste tiden här till sist...

Skola har det varit. Just nu har jag bara en första hjälp-kurs och kundbetjäning på tisdag och torsdag. Lite tråkigt då vi inte riktigt lär oss någonting nytt där heller. Det känns lite konstigt att säga faktiskt. 


Jao...och så har jag hittat skor vid loppis. Jag hittade nog både ett och annat men skorna såg bäst ut på bild. Jag hoppas att kommer att använda dem. Jag tror bestämt att det är skolavslutningsskor.
                                                                                                                                                 

I måndags red jag också en halvtimmes lektion med Zam. Det var hemskt väder och jag tyckte att det var skitläskigt i det skitvädret men det gick nog ändå riktigt bra i slutändan. Riktigt bra faktiskt, jag var både förvånad och glad över hur bra det gick. 
Så har ju ponnyerna solat sig också då vädret vart bra. 

Mjo, det var allt för den här gången. Som sagt, får se hur det blir i fortsättningen med den här bloggen. Annars så finns jag på instagram (@theunicornwarriorqueen) och i verkligheten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar