Sidor

torsdag 21 april 2016

Longering med Hårboll och första ridlektionen på tyyp ett år eller något

Idag har det varit en ganska hästig dag, fast det blåste och snöade. Alltså...vädret kan man inte så mycket åt men det här vädret idag... Det snöade och blåste så det kändes nästan som någon storm av något slag. Uschuschusch. Kanske någon fästing gick och dog åtminstone...
Nåjo. Nog om vädret för jag och Hårbollen vågade oss ändå ut. Vi var och tyyp longera på en åker. Hårboll var lagom pigg, glad och busig. Kanske inte såå framåt då vi longerade fast det var kanske inte så bra underlag där heller. Lite mjukt och ojämnt på visa ställen.
Annars så började jag tänka att det jag och Hårboll har och har haft. Det har varit så bra och speciellt och det kommer jag inte att ha med någon annan häst. Vi hade lite av ett eget "språk" om man säger så.


Idag har jag också gjort något jag inte gjort på länge: ridit ridlektion OCH ridit en annan häst än Zam. Det var Pauen som ville att jag skulle komma med och rida och först tänkte jag att nope, jag orkar inte och jag vill inte och sen blev vädret så från röven så att jag tyckte att det var ännu mera nope. Fast då till sist så kom jag fram till att det kanske nog skulle kunna vara värt att fara. Så här i efterhand så var det nog värt det också. Jag red Lilleman. Han är en arab som är ungefär 10 cm högre än Zam tror jag. (Det kändes nog som att jag satt högt upp till först haha.) Lilleman har jag nog ridit en hel del förr faktiskt, och det var nog tur. Jag visste lite vad jag hade att förvänta mig och så.
Fast nu ska jag avsluta de här märkligheterna. Det känns så konstigt att skriva en massa text då man inte har gjort det så mycket på senaste tiden. Nåjoo, nu ska jag ta natten så att jag kan stiga upp och förhoppningsvis göra någonting halvt vettig innan jag måste iväg och vara på kundbetjäning i skolan hela kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar