Sidor

torsdag 3 mars 2016

Tolkning med ponnygubben

Jag har ridit Zam en del den här veckan. Eller 3 gånger, det är en hel del om man tänker på att det har blivit lite mindre ridas för min del den här senaste tiden.
I söndags var vi och tolka en rätt så kort runda, jag red Zam och Becka tolkade efter med miniskidor. Det gick bra och Zam verkade tycka att det var roligt han också så vi var och tolka igår också. Då var vi en lite längre runda. Det blev ganska tungt åt honom men vi orkade nog hela rundan och det var roligt faktiskt. Zam är också bra att tolka med, han blir inte ens rädd ifall man åker in i rumpan på honom. Då vi galopperade så blev han mittiallt skitnödig och stannade ganska tvärt så Becka rände rakt på honom typ. Jag tror att det såg kul ut. Heheh...
Idag red jag också en lugnare barbackarunda som inte var så lång för hovslagaren skulle komma och sko honom.
Nu har ju solen börjat lysa mer och det tycker Zam om. Han står och solar sig så mycket han bara kan. Han är nog en speciell gubbe.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar