Sidor

lördag 26 mars 2016

Körtur med Hårboll

Igår var jag och Hårbollen på en körtur. Det börjar nog vara rätt länge sedan vi var på det för att tjaa, det är kallt att vara och köra med en Hårboll som går långsamt och så har jag nog mest ridit Zam i vinter. Fast nu tänkte jag nog börja vara med aktiv med Melinda också. Vi har nog varit ett så bra team så det vill jag nog inte kasta bort hursomhelst om man säger så. 
Igår var det riktigt bra väder att vara och köra Hårboll i, det var lagom  varmt och soligt och vägen var mjuk och bra och det var lugnt och trevligt eftersom det var långfredag och så vidare. Hårbollen var lagom pigg fast hon somnade då jag borstade henne. 

Då vi kom tillbaka så hade Zam varit och skräpat ner på golvet, därav bilden till höger... Det är skrivet på det sättet som vi pratar med med Zam. Då uttalar man oreda med U. Typ. Hmm, joo och det sättet som vi pratar med ponnyerna på är inte helt normalt bara så ni vet men det tror jag inte att jag går närmare in på just nu. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar