Sidor

söndag 28 februari 2016

Vila i frid kanindrottning

Våran fina kanindam Perttu finns inte hos oss mera.
I tisdags på kvällen tyckte jag att hon verkade lite trött och lite dimmig i blicken på något sätt fast hon åt och hon skuttade och bet mig i jackärmen. Nästa morgon då Becka kom dit så var hon död.
Det var inte riktigt oväntat, hon var nog rätt så gammal. Hon skulle ha blivit 7 till hösten.
Men det är nog sorgligt tycker jag. Hon var den sista av de kaninerna som har blivit födda hos oss så nu har den släkten dött ut helt och hållet. Jag lärde känna henne rätt bra också då hon lämnade ensam efter att hennes syster Snöboll dog för 2 år sedan.

Vila i frid Perttu (eller Queen Perttu Magdalena som jag började kalla henne...)
Augusti 2009-24.2.2016






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar