Sidor

måndag 15 februari 2016

Snart är det vår, shettisarna har börjat fälla vinterpäls!

Idag var jag i stallet för första gången på en liten evighet. Eller inte vet jag evighet men förra veckan hann jag knappt vara där alls. Men jag ska försöka ta igen det den här veckan.
Idag var jag först dit på dagen och fotade ponnyerna och mockade lite skit och på kvällen red jag Zam. Becka kom med och så var vi på en ganska perus vardagsrunda. Jag red barbacka och Zam var trög och ville mest gosa då Becka gick före eller bredvid men annars gick det nog bra. Jag gjorde lite volter och sådant på vägen för att mjuka upp honom lite. Han är ganska stel och tjock just nu som sagt...




Melinda var det som såg bäst ut på bild idag faktiskt. Henne har jag inte hunnit med så mycket på senaste tiden men jag tänker nog försöka börja göra det nu... Idag märkte jag också att hon har börjat tappa päls. Ett säkert tecken på att det kommer att bli vår om en inte alltför avlägsen framtid.




Sniff (som också har börjat tappa päls.) Honom borstade jag och så var vi och gå lite. Dessutom så klippte jag hans svans. Det är inte så vidare enkelt för hans svans är väldigt lång och tjock och det blev nog rätt så ojämnt. Inte så vidare snyggt men det är väl bättre än att han eller Zam råkar trampa på den... Sniff är ju inte någon tävlingshäst så det borde nog inte ha så stor skillnad förutom att jag går och är sur över att jag klippte ojämnt en tid och är orolig över att Sniff ska behöva gå och skämmas över hans svans är fult klippt. Fast han såg nog rätt nöjd ut i kväll iallafall och jag var också nöjd helt enkelt för att han var så söt och mysig. Sniff gör mig lycklig, det liksom känns på något speciellt sätt och det är awesome för mitt liv suger ganska mycket för det mesta och allt som nu bara råkar göra det bättre så det är bra. Nåjoo. Fast nu ska jag avsluta och fundera på att fara och och sova och så. Jag har tänkt att jag inte ska vara vaken alltför länge om kvällarna. Få se om jag blir lite mindre hatisk på morgnarna och på bättre humör på kvällarna av det. Det återstår att se. Godnatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar