Sidor

fredag 5 februari 2016

Kvällens ridtur med New Forest-gubben

Nu har det igen varit lite dåligt med uppdateringen här. Meeen jag kompenserar det med Zam. För jag var på en ridtur med honom ikväll. En rätt kort men awesome runda blev det. Zam började med att vara bråkig och ville bara gå bakåt istället för framåt och det tog nog säkert 10 minuter åtminstone innan han kunde gå med på att zamarbeta överhuvudtaget. Jag antar att jag får skylla mig själv för det, klockan var 10 före 8 då vi for iväg och då brukar han börja vara hungrig och vänta på kvällsmat. Stackarn... Fast han blev ordentligt uppvärmd då sedan åtminstone och han var riktigt känslig på något sätt så jag behövde inte ta i mycket alls och så blev han riktigt pigg efter att vi travat lite också. Jag red barbacka så det kan bero på det.
Barbacka har vi ju ridit en hel del nu då sadeln började klämma fast nu behöver vi inte göra det om vi inte vill för nu har vi skaffat en sadel. Det är en begagnad Wintec som vi köpte av Pauen. Det känns skönt att Zam en sadel som inte klämmer någonstans tycker jag. Sadel vi hade före har inte varit riktigt passande åt Zam nämligen.
Nu blir det dock natten för min del. Några bilder på Gullebullen och jag från i lördags. Vi är jättevackra sådär som vi brukar. Det gäller åtminstone Zam. Jag tycker mest att jag ser märklig ut. I lördags var vi på en lite längre runda och det var awesome för vädret var perfekt. Det var varmt och solen sken och så vidare. Nu på lördag förmiddag blir det förhoppningsvis repris på det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar