Sidor

tisdag 26 januari 2016

Ponny-throwback till vintern 2010

Eftersom-det-har-varit-en-lång-dag-och-jag-inte-har-såå-mycket-att-skriva-om.
Förutom att jag råkade doppa mitt hår i min kaffekopp som det var kaffe i. Nu doftar det gott av kaffe. I like it. Jag skulle kunna göra det fler gånger.

Förutom det så har jag bara varit i stallet på kvällen efter att jag kom hem. Det var kul, jag tycker så mycket om att bara vara med ponnyerna. Fast jag hann inte rida för det blev sent och Zam började tycka att det var matdags och jag ska och sova tidigt ikväll typ klockan 12 efter att jag skrivit klart det här och så.
Så började jag också tänka på allt jag skulle vilja göra med Zam här framöver, typ börja träna mer dressyr och rida bettlöst och fara på fartfyllda ridturer och så. Sedan tänkte jag på allt möjligt märkligt ponnyerna har gjort här genom åren och här är en del av det från vintern 2010. Då var jag 15 år och gick på åttonde klass. Det var en jobbig tid för mig, nästan den jobbigaste. Jag hade knappt några vänner riktigt och var typ mobbad i skolan. Dessutom så det då som Sniff hade det värst med fång. Så det var nog ganska skit allting. Skulle det inte ha varit för hästarna så skulle jag nog inte ha överlevt den vintern tror jag.


Bus-Hårboll.

Becka och Zam.

Min älskade lilla Sniff.

Sniff knaprar på en kvist.

Melindas frostiga ögonbryn.

Zam låtasas vara vild...

Jag, Becka och Linn försökte åka pulka efter Melinda. Det gick inte så bra, hon rullade sig, slet sig och sprang in i stallet där hon hittade prixlådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar