Sidor

tisdag 19 januari 2016

Om jag får skriva av mig lite...

Idag har det varit måndag. En nästan helt okej måndag för jag var ledig och så vidare. Fast det har liksom inte känts så okej, det har mest känts tomt, mörkt och kallt. Som det brukar göra den här årstiden för mig varenda jävla år och jag hatar det jävla mycket och jag har inga jävla aning om varför det är på det här sättet. Nu har jag liksom inte någon orsak att känna på det här sättet heller. Förutom att det är så mörkt och dessutom så är det kallt. Och dagarna bara liksom går och blir till veckor och det känns så meningslöst att fortsätta orka stiga upp på morgonen ibland.

Sådär, då visste ni det. Folk brukar bli obekväma och brukar inte vilja tro att det är allvarligt. Jag tror inte att det är så allvarligt heller, det brukar ju gå över efter några månader. Och inte brukar jag vilja prata om det heller. Men för mig känns det ju skit just nu och jag tänker skriva om hur jag upplever det. Jag tycker att jag har rätt till det. Jag skulle ju nog kunna skriva någonting mera positivt men jag har ingen lust att göra det. Det är inte min grej riktigt. Och jag tycker att det är helt okej att skriva att det känns skit för det kan ju inte alltid vara enhörningar och rosa moln att leva inte. 
Jag kom också fram till det att jag klarar inte av att skriva och låtsas som att allt skulle vara bra. Om jag gör det så kommer jag till sist att gå under lite. 

Varje gång som jag väljer att inte vara jag så kommer jag att gå under lite. Varje gång jag väljer att inte vara jag för att passa in. 
Så, det är helt okej att ni tycker att jag är en drama queen, eller jag är ful och konstig eller whatever. Förhoppningsvis så tycker jag själv att jag värd att få leva på den här planeten och så, även fast jag är en aning vinterdeprimerad. 
Som Kurt Cobain sa: "I'd rather be hated for who I am than loved for who I'm not."

Såå... Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag vill med det här, förutom att kanske skriva av mig i ett blogginlägg som jag ångrar att jag någonsin har publicerat i morgon. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar