Sidor

tisdag 19 januari 2016

Mer eller mindre konstig musik som råkar finnas i mitt liv just nu

Idag har jag varit hela dagen vid frisörsalongen, från halv 9 i morse till klockan 7 på kvällen så det känns inte som att jag har så mycket att komma med förutom att jag kom på att "Hej, jag har lyssnat på mer eller mindre konstig musik och det skulle jag kunna skriva om!"
 För jag vill skkkrriiiiiva jättemycket. Det är så kul att blogga just nu. Tycker jag.

Den här första är kanske nog mindre konstig (enligt min skala då. Mer bra än konstig.)

In This Moment -Whore
"You don't know hard I fought to survive,
Waking up alone when I was left to die,
You don't know about this life I've lived,
All these roads I've walked,
All these tears I bled" 

Lindemann -Praise Abort
Till Lindemann från Rammstein som har gjort ett soloprojekt tillsammans med Peter Tägtgren från Pain bl.a. Det  är i kategorin "mer konstigt", "typ sjukt" och "awesome".



Death Team -Gold 
De som gjorde "Fucking Bitches In The Hood" alltså.  Det här är "mer konstigt" och jag vet  faktiskt inte om det är bra eller inte. Det låter väldigt irriterande åtminstone och det är det som jag tycker att är bra.

Röyksopp -Skulls
Inte riktigt min stil men av någon anldning så lyssnade jag på en hel del förra året vid den här tiden och så fick jag deja vu känslor och nu började jag lyssna på den igen.  Videon är lite creepy, det gillar jag och så är den här låten awesome då man kör Opel i mörkret mitt i vinternatten.

                                           

Jefferson Airplane -White Rabbit
Musik som handlar om typ droger. Fast den är bra. (Och gammal.)

                                          

2 kommentarer:

  1. White rabbit! <3 Pröva lyssna igenom Pink Floyds skiva Dark side of the moon, om du inte har gjort det redan. Den sku på nåt vis passa bra in på den där listan! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. joo <3 Har Har inte lyssnat på den. Inte ännu åtminstone :)

      Radera