Sidor

måndag 4 januari 2016

Gott nytt år...

Det har förstås redan hunnit gå några dagar av det här året fast jag har inte funderat så mycket över det. Jag har varit med Glenn sedan kvällen före nyårsafton till igår kväll i princip och har bara varit hem några timmar varje dag. Så nog har det här året börjat bra. Idag har jag dock landat i verkligheten. Det går nog det också, fast på torsdag börjar skolan. Det känns lite jobbigt fast jag försöker tänka positivt på det. Det är en utbildning jag trivs med och dessutom så är det inte så jobbigt att vara där egentligen. Plus att om man bara tänker på hur jobbigt det är att behöva fara dit så känns det bara värre och värre.

new day, 365, and 2015-bild

Nu är det ju som sagt nytt år. Och nya möjligheter. Fast jag vet inte, för mig var det nog i förra året, 2015 som det hände en massa nya saker. Så det här året behöver jag inte de nya möjligheterna lika mycket.
Jag brukar inte ha nyårslöften riktigt, bara fundera lite på vad jag vill med året. T.ex det här inlägget skrev jag i januari 2015 om vad jag ville åstadkomma. Faktiskt så blev det nog i stort sätt så också och jag är nog riktigt nöjd över hur det blev.

Det här (som jag skrev om i inlägget jag länkade till) ville jag att skulle hända 2015.
Då vill jag:

Få ett jobb av något slag.
Det lyckades jag inte med. Fast jag var på en kurs i hur man söker jobb och så hann jag rida och vara i stallet och mysa med djuren rätt mycket och det var ju inte dåligt det heller. Enda negativa med det var att jag fick ju inte betalt för det och att det hade säkert varit bra om jag hade tvingats att vara lite mer social. Sedan började jag skolan så då hade det inte så mycket betydelse mera.

Komma in på en utbildning.
Jag kom in på kosmetolog och det var ett riktigt bra val av mig. 

Flytta hemifrån.
Det har jag inte gjort. Jag skulle nog knappast haft råd med det heller vid närmare eftertanke... 

Att min blogg blir bättre så att ännu fler vill läsa den. Heheh. 
Nåjooo... Det blev så att jag bloggade mindre och mindre där mot hösten. Fast med den saken tänkte jag ta nya tag med från och med nu.

Försöka jobba bort min tidoptimism. Det är inte så roligt att komma för sent. Fast ganska ofta då jag är sen så har jag faktiskt nog haft saker att göra som har har gjort att jag blir lite sen. Sådetså.
Faktiskt så har jag blivit bättre på det i år. Jag brukar komma i tid till skolan och så har jag nog annars också blivit lite bättre på att veta hur lång tid det tar för mig att göra olika saker. Det kallas framsteg. Tror jag. 

Så vill jag köpa en bil och ta lilla e körkortet så att jag kan köra hästsläp lagligt. 
En  bil har jag. Det var jag inte liksom säker på att jag skulle lyckas med men nu har jag en Opel som står där ute i kylan och behöver tankas.

Jag vill också vara med någon dressyrtävling med Zam, köra med Sniff och att Melinda ska vara med i några hopptävlingar. 
Det blev inga tävlingar för mig och Zam men vi kom varandra närmare och jag blev bättre på att förstå mig på honom och rida honom.
 Sniff har varit i skick och jag har faktiskt kört och ridit honom några gånger. Jag kom dock fram till att han kommer nog inte att hålla för så mycket ridning och att huvudsaken är att han är frisk i benen så att han kan gå utan att ha ont och hållas igång lite lagom. 
Melinda var med i en tävling och inte verkade hon ha behov att vara med i fler så det är väl lite samma som med Sniff, att hon får vara frisk och hålls igång sådär lagom mycket. Hon fyller ju faktiskt 25 i år.

Till sist vill jag ha kärlek, \m/ metal!!  \m/ och en massa roligheter och äventyr. 
Och faktiskt, det fick jag också fast jag inte riktigt vågade tro på det. Både kärlek, metal och en hel del med roligheter och äventyr kom med Glenn. Hehe. <3

Så 2015 var ett bra och rätt händelserikt år fast mer om det kommer i min årsresume' som jag ska fortsätta med.

2016 ser jag fram emot på lite annat sätt. Nu blir det mer att fortsätta som vanligt än att sikta mot nya saker. Det är skönt. Både ifjol och året före det hade jag ingen aning om hu mitt skulle vara några månader framåt då det nya året började så nu ska jag mest försöka ta det lugnt och inte stressa så mycket. Det är typ mitt nyårslöfte.
Men, jag tror att jag gör som i förra året och skriver en liten lista över hur jag vill ha det i år:


Just det här med att hinna ta det lugnt och känna efter i vardagen. Inte stressa över småsaker. Ge mig tid att tänka och känna efter vad jag riktigt vill.

Jag vill också bli bättre på att vara social. Jag vet att jag skulle kunna vara jag vågar prata och att jag egentligen har ganska mycket att komma med om jag vill. Det skulle vara både bra och roligare för mig. 

Jag ska också säga min åsikt och komma ihåg vem jag är. Jag ska vara kreativ och jag se ut som jag vill se ut och inte ändra mig för att någonting skulle se för crazy ut sådär stilmässigt. Jag ska inte låta någon trampa på mig.

Det tror jag var hur jag vill vara i år. Som sagt, det är så mycket lättare att uppnå saker då man vet vad man vill.

2016, gif, and happy new year-bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar