Sidor

fredag 15 januari 2016

År 2015 Del 2/3

Jahapp... Typiskt mig att det tar heeela lååånga januari att göra en årsresume´ som vanligt folk som bloggar brukar göra där lite före årsskiftet. Att vara envis och sedan vara bra på att slösa bort tid är ingen bra kombination. Den här årsresumen ska banne mig bli klar! (Banne mig, det låter kul. Hihi.) Det känns lite som att det här är viktigast för min skull men råkar någon tycka att det är intressant att läsa om mitt märkliga lilla liv så är det ju bra det också väl.

Maj 
Maj började med att jag färgade håret svart. Eller det gjorde jag egentligen sista april. Men jag säger maj. På vappen var jag med Becka och Thomas och på första maj var jag med Pauen och Anton (med flera...) Jag var hemma på dagarna och sminkade mig så att jag såg död ut och tog selfies och fotade en del och så var det en kväll som jag och Amanda var ut och köra och hade en rätt episk photoshoot också. Det var nice. Jag började också se på en serie som heter Penny Dreadful. Åååh, den var bra...
I maj var jag inte så överdrivet glad av mig heller. Jag oroade mig för framtiden och vad jag skulle göra till hösten.

Så busade jag med katten såklart.

I maj blev Sniff lite sämre i hovarna. Det var inte fång men han fick mest vila. Han började gå  i en egen liten hage där det inte fanns så mycket gräs. Det var bra, han fick ingen fång i fjol inte. Han fyllde 15 den 21:a maj också.
Melinda var med i en 20-30 cm clear round-klass och steg över alla hinder men klarade sig felfritt. Vi busade på en del och så firade vi 13 år tillsammans den 25:e maj. Den är månaden var det också stallet som var min huvudsakliga sysselsättning.



Juni

Juni var rätt bra, jag var inte så deppig som i maj och jag tänkte att sommaren har ännu bara börjat och att det kunde bli hur bra som helst. Dessutom så har jag aldrig varit snyggare än jag var i juni 2015, varken före eller efter. Sådär enligt min egen åsikt.
Jag fick veta att jag kommit in till kosmetolog och det kändes bra och så var jag på urvalsprov till Novia i Vasa. Det var spännande, jag hade aldrig kört ensam till Vasa förr. Men det gick bra.

På midsommarafton gjorde jag inte riktigt någonting speciellt, jag var och gå i skogen med Sniff och mamma och så var jag till Pauen och Antons.
Vecka efter midsommar for mamma och pappa till Norge och jag och Becka höll ställningarna här hemma.


Sniff blev bättre i skick där från och med midsommar och Zam fyllde 19 den 6:e. Tiltmenot, varmblodet som Becka brukade rida flyttade. Det var sad. Vi var också och kolla på fälttävlan till Nykarleby. Det var en fin dag, solen sken och det var varmt.



Juli

Juli började med Klackenparty och höbärgning och att jag fick veta att det inte skulle bli någon högskolestuderande av mig till hösten åtminstone (fast det tog jag nog inte så hårt på. Jag kom på reservplats och det kändes bra att ha  blivit godkänd tyckte jag). Sen blev jag deppig av mig. Jag visste inte varför men allt kändes svart fast det var sommar och jag var ung och livet borde ha varit en dans på rosor och så vidare. Men nääej, där satt jag på verandan i duggregnet och försökte lära mig att spela gitarr. Jag försökte lära mig spela gitarr ända tills en av strängarna gick av. Det sög. 
Det var Jakobs Dagar också någon gång. Jag var och kolla på trav med Becka och sedan så var jag nykter hela den helgen. En dag var jag med Pauen och Anton och andra dagen var jag Opeltaxi åt Becka och Thomas. 
Just det, det var i juli som jag blev trött på en jobbig slinga i mitt hår och klippte sidecut.



Sist och slutligen så var det hästarna som gjorde att jag överlevde sommaren. Speciellt min underbara lilla Sniff. Han var frisk, stark och vacker. Melinda blev 24 år den 4:e och Becka och Zam var med i en dressyrtävling.


Den 18.7 var det bröllop på G, då gifte sig nämligen Pauen och Anton.
(Mjau, den händelsen fick en egen gif av någon orsak.)

Augusti


Det hände rätt mycket i augusti. Det var nog då som ett nytt kapitel i mitt liv började. Det låter lite dramatiskt men så var det. Det hände ganska mycket i augusti fast jag var inte gladare för det. Många saker som var menade att skulle bli roliga slutade med att jag var ledsen och bara ville gråta.

I början var det Amandas födelsedag där vid hennes villa, det var en rätt trevlig kväll. Dagen efter var det Scorpions i Jeppis. Jag for dit med mamma och pappa och sen var jag där med Becka. Det var rätt kul fast det slutade ändå med jag hjäpte mamma att mata hästarna mitt i natten och var ledsen.
Några dagar senare for jag, mamma och pappa och se på en Opel som faktiskt också blev min. Det var en fin dag. Det var rätt kort därefter som jag köpte min laptop. Mycket utgifter och grejer.

Den 11.8 började jag på kosmetolog vid Optima. Det var spännande och lite läskigt att vara bland folk men ändå roligt att ha något att fara till.
Det var ju också riktigt sommarväder i augusti, jag var och simma med Pauen och Anton flera gånger och en söndag gick jag omkring vid Fäboda och filosoferade helt ensam.

Och det var hästarna som höll mig vid liv, helt klart. Vad skulle jag göra utan dem...


...för nog var det rätt eländigt att vara jag ändå. Juthbacka slutade med att jag var ensam i min Opel, var ledsen och såg på stjärnhimlen. Helt enkelt för att det kändes som att jag lämnat utanför allt som kallas gemenskap. Ensamhet som man inte valt själv är inte kul alls. Inte det minsta.
Helgen efter Juthbacka hade de någonting som hette ...and fire in the sky festival typ utanför Stadshotellet i stan. Finntroll och några andra band skulle spela där. Mamma hade sett någon annons om det och tyckte att det lät som något man borde fara på. Jag tänkte att fuck it, jag far dit med mamma och så for jag dit med mamma. Jag var rätt att det skulle bli ännu en eländig kväll men det blev riktigt bra. Jag är riktigt glad över att jag for dit för man kan säga att det var där jag träffade Glenn. Vi pratade nog inte någonting men vi var bredvid varandra då Finntroll spelade. Jag visste nog typ vem han var och så och vi följde varandra på instagram. Det hade vi gjort sedan mars faktiskt. Jag var där längst fram och headbangade med mitt nyfärgade hår som jag hade försökt få rött och kände mig förvirrad och awkward, han var där till höger om mig och var lite...hmm, jag skulle säga crazy men verkade trevlig och attraktiv och hämtade öronproppar åt mig (fast jag ansåg att jag klarade mig utan).
Såå...med facit i hand, det kan löna sig att fara och se på Finntroll med sin mamma. Det kan leda till bra saker.

Av den månaden var det bara Veneziansk kvar. Då var jag till Pauen och Antons nyköpta hus. Vi var där och brände upp skräp och sånt.

Så var del 2 klar. Hmm, jag har gjort ett bildbombsinlägg om sommaren.
Klicka här om du vill läsa det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar