Sidor

onsdag 30 december 2015

År 2015 Del 1/3

Det var nästan så att jag inte hade tänkt skriva någon årsresume' om det här året. Den jag gjorde om förr året blev så lång och utdragen och dessutom dog min ipad där i september och där hade jag en hel del bilder som det blev lite jobbigare att komma åt nu. Men sedan tänkte jag att det har hänt så mycket så jag borde göra en.
Det här är del 1 av 3. Jag har gjort det lätt för mig och gjort lite gifar av mina bilder. Om det känns bra sen efteråt så kommer det gifar i varje del. Vi får se helt enkelt.

Januari

I januari var jag ju ännu hemma på dagarna och levde loppan med mina djur. Det var verkligen awesome att hinna rida på dagen då det var ljust. Jag red Zam och Melody och tydligen också Melinda någon gång. Sniff var frisk men han gick rätt stelt om jag minns rätt.

Jag spenderade en hel del tid vid Pauen och Antons och så var jag och Amanda ut och köra på mystiska ställen.


I någon gång mot slutet av månaden färgade (hälften av) håret blått. Det blev inte riktigt som jag ville ha det fast det var väl ändå helt kul att vara blåhårig.
Annars i januari så var jag rätt deppad där mellan varven som jag kan vara på vintern fast livet hade nog sina ljusa stunder då också.
Jag började också fundera på att hitta ett jobb eller få pengar på något sätt. En sak som gjorde mig arg var folk som tycker att piercingar är fult. Jag var ännu så nykär i min piercing då tror jag.


Februari

Då var jag fortfarande blåhårig, sov länge på morgnarna, var i stallet och red en hel del, var med Pauen och Anton  och festade sådär lagom mycket. Jag var fortfarande rätt deppad av mig mellan varven fast i februari var nog ändå en lite bättre månad för mig än januari. Riktigt i slutet av månaden färgade jag (halva) håret ceriserosa. Det var ett av mitt livs bästa beslut. Jag trivdes bra med den färgen och det kändes vackert och speciellt.


I vintras hade vi också rådjur på besök där i skogen utanför ponnyernas hage. Jag red Zam och Melody och höll på en del med shettisarna också. Minns jag rätt så var vägarna hala och hemska i flera veckor så det gick inte att hålla igång Melinda så mycket som jag ville.
Där i mitten av månaden tog vi hand om travhästarna Tilt och Dinah någon vecka.
Mars

Den här månaden var jag rätt mycket för mig själv och däremellan tror jag att jag kände mig rätt ensam ibland. Jag skrev också en hel del deep stuff och hade en hel del funderingar om livet på min blogg. Jag gick omkring med mitt ceriserosa hår och kände att jag var stark, funderade på framtiden och att det finns en framtid för mig också. Jag sökte till skolor också. 
 Det blev ju också ljusare på kvällarna och det var nog nästan så att det blev vår där i mars någon gång. Det gjorde att det blev trevligare att vara i stallet. I stallet var jag en hel del.

 I mars satte jag igång Sniff. Vi gick längre och längre promenader. (Fast inte kan man säga att det var långt inte.) Han var pigg och busig. Det var awesome.
April

I april var jag också i stallet en hel del. Sniff var i bra skick, jag red honom någon gång och körde några gånger. Det var awesome. Jag höll också på med Melinda och red Zam fast han var ganska fnurrig, stirrig och bråkig som han brukar kunna vara på våren. Det var faktiskt i april som jag ramlade av senast. Jag var och rida barbacka med Zam och plötsligt så tvärvände han och sprang hem. Han vände så snabbt så jag hade liksom ingen chans att sitta kvar. Haha. 
I april var jag också på hästmässa i Tammerfors med mamma och Becka och Esse Ryttare. Jag shoppade hästsaker och såg en westernhäst och började fundera att westernridning kanske skule vara min grej.
Jag adopterade också Beckas kamera och började fota med den, bland annat då Becka var med i en liten hopptävling vid Lannäslund med en häst som heter Bisin. De vann. Fast fyy vad vädret var kallt och hemskt den dagen. 
 I april var jag också med i en 5-dagars kurs som handlade om hur man söker arbete, gör cv och hur man beter sig på en arbetsintervju. Det var helt nice faktiskt.
Annars så var det nog helt trevligt att leva för det mesta. Jag hade tid att sminka mig som en vampyr lite då jag kände för det. Då jag tänker tillbaka på det känns det mysigt. Fast visst hade jag ångest över framtiden och vad jag riktigt gjorde med mitt liv.

Så. Det var del ett. Del två kommer snart. Ni får gärna ha en åsikt om gifarna, om de är jobbiga att se på och så. Om ingen uttrycker sin åsikt så måste jag ta till min privata jury som jag utnämnde just och fråga vad de tycker. Den består av 3 personer. Det är bara en av de personerna som vet att hen tillhör juryn.
Fan vad jag är knepig ibland då jag vill. Heheh.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar