Sidor

tisdag 22 december 2015

Äntligen jullov...

Eller, jullov fick jag egentligen i fredags men jag har varit upptagen hela helgen och liksom inte hunnit med att skriva om det. Jag har ju som sagt inte hunnit med någon blogg på senaste tiden. Det har varit rätt mycket jag har försökt hinna med så jag kom fram till att inte känna någon press angående bloggen. Nu känns det som att jag inte klarar av att skriva något alls. Det känns klumpigt på något sätt, men hej, någonstans måste man börja.
Det blev ju jullov nu alltså så jag borde kunna ha möjlighet att skriva lite mer.

Jullov är annars riktigt, riktigt bra. Man kan vara vaken i princip hur länge som helst och göra en massa onödiga och konstiga randomsaker. Ikväll efter att ha kommit in från stallet så har jag plockat in kläder i skåpet och sorterat dem (jag hatar då just kläderna är i oording, annars har jag sällan så bra ordning på någonting alls), och så har jag färgat och fixat ögonbryn och rakat min sidecut. Så där for your information.

Lite random bilder från min telefon. Inte bra kvalite´, ajj ajj vad det tar sjukt i själen å man ser på de här gryniga bilderna... Nåjoo, man tager vad man haver. Kan man väl säga. Om den saken.

En bild (eller egentligen 2) på en liten Sniff. Han är i fint skick för tillfället och riktigt hög på livet. I kväll var i och gå och han var riktigt pigg. Dessutom så har han lärt sig att buffa upp dörren då han får kvällsmat. Det är mamma som lär honom de dumheterna. Fast vem vet, kanske han har nytta av det någon dag.


Vänster: skogen och där de har varit huggit ner den och lite frost och rosa moln. December kan vara en vacker månad ibland.
Mitten: jag. En dag i förra veckan i skolan.
Höger: var till Kokkola på julshopping och hittade en låda med hästgodis. Det är mest åt Melinda eftersom Zam är lite för tjock och Sniff lite för bortskämd för att få godis i tid och otid. Dessutom så brukar de vara på rätt plats vid rätt tillfälle och lyckas ändå få en massa godis som de egentligen inte behöver...


Vänster: solnedgång.
Mitten: min Glenn. Tomteluvan är typ också min.
Höger: jag som spökar i skolan förra veckan.

En halmbock. Den blev uppbränd. Den förtjänade det, den var full med mögel och sådant skit.

Oooch till sist, nu i helgen har jag gosat med kissekatter (och Glenn) och i fredags var det julfest i skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar