Sidor

måndag 16 november 2015

Lite för trötta funderingar

Nu har jag varit dålig på att uppdatera bloggen igen...  Dåligt. Jag har inte tiiiiiid, det är hemskt. Eller inte hemskt men det suger nog att inte ha tid med allt man vill hinna med.
Dygnet har för få timmar helt enkelt.
Den här helgen har varit bra. I fredags var jag och Becka ut. Det hände inte mycket. Typiskt.
Jag har också hunnit vara lite i stallet och så har jag varit med Glenn.
Mera om den här helgen... Joo, den första snön kom idag.
 I fredags  var det en terroristattack i Paris med 129 döda troor jag, vet absolut inte exakt hur många. Jag är väldigt dålig på att skriva om händelser och hemskheter i världen. Ärligt talat så går stora och hemska händelser ute i världen förbi mig ganska lätt och jag brukar liksom inte fundera desto mer på det. Det känns som att det inte berör mig så stort. Nåjoo, fast nu började jag känna mig lite dålig.

2 saker jag funderade om det var: 1. Jag förstår verkligen inte hur terrorister tänker. Att de liksom kan göra sådär. Ingen får något ut av det på något sätt och det är bara tragiskt och hemskt.
2. Hashtagar som #prayforparis och att ändra sin facebookprofilbild till Frankrikes flagga. Klart man får göra det för att visa att man tänker på de som miste livet eller sina nära och kära där. Men det hjälper liksom ingen och många gör det liksom "bara för att".
Nåjoo. Bara så ni vet, jag vet inte vad jag skriver här nu riktigt. Jag är trött och en skitstövel och i morgon ska jag upp till skolan.
Här är en bild av katten som en trevlig avslutning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar