Sidor

lördag 28 november 2015

Dag 17— Något jag ångrar

Det här är inte så enkelt inte. Det känns inte som att en lista på saker jag ångrar skulle bli så lång.  Jag vet inte varför. Kanske lite att jag är bra på att jag är rätt bra på att tänka  mig för, kanske lite att jag tycker att gjort är gjort och det lönar sig inte att tänka och grubbla på saker som man inte mera kan påverka.
Men om vi nu ska ta några saker...

På ett sätt önskar jag att jag skulle ha skött skolan bättre i gymnasiet eftersom att då skulle det kanske i slutändan  ha blivit en lättare och mindre stressig och ångestfylld tid i mitt liv och jag skulle ha haft det lite lättare efteråt. Fast å andra sidan så har nog mitt liv blivit riktigt bra ändå så inte är det nu något jag ångrar så stort.

Sedan önskar jag att klarat av att stå upp för mig själv och inte låtit folk köra över mig och att jag är lika mycket värd som andra. Det har jag svårt med än idag...

Till sist så ångrar jag att jag varit rädd för människor och inte vågat ta kontakt eller trott att folk haft något emot mig  utan anledning. Man behöver människor i sitt liv. Bra sådana. 

Mer kommer jag inte på, jag tycker ju inte att man ska leva i det förflutna. Man ska lär sig av sina misstag och gå vidare. Det tycker jag.

Random gif av Zam. Den har inget med texten att göra. Zam ångrar jag inte, det är nog tvärtom. Han var ett bra beslut att ta hit till gården.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar