Sidor

tisdag 24 november 2015

Dag 16— En bild som inte är tagen i staden jag bor

Då tänkte jag att bilder från vad som är längst hemifrån, det skulle ju vara fint. Och, det blir fler än en bild, en bild känns så lite.
Längst hemifrån som jag har varit är Tyskland, mer specifikt så var det södra Tyskland till en stad som heter Weinheim. Dit var jag på utbyte i april 2012 då jag gick på ettan i gymnasiet. Jävlar, det börjar bli länge sedan... Snart 4 år... Nåjoo  anyway, det var så att vi som hade valt tyska fick fara iväg på utbyte till en familj en vecka, sedan i maj kom tyskarna hit. Det var kul, fast rätt stressigt.

Jag har inte så mycket bilder med människor på, tyskarna ville inte så gärna hamna på nätet eller facebook och det respekterar jag än idag...såå det är mest bilder på annat. Jag hittade rätt fina bilder på ett gammalt minneskort faktiskt. Kan väl konstatera att Tyskland är ett fint land. Dit vill jag fler gånger.

Till vänster: Jag vid något slags Sealife. Dit var jag med värdfamiljen och kolla.
Mitten: Jag och hon jag bodde hos. Bilden är tagen i en stad som heter Speyer. Dit var jag me värdfamiljen. Sealife var i den samma staden så där by the way.
Till höger: Tror att den bilden är tagen i Frankfurt am Main. Det är en stor stad, kanske den största jag varit i.
 
Till höger: Ett torn. Kanhända att det var ett fängelse av något slag...nåjoo, jag gillar bilden.
Till vänster: En fågel som ser kul ut.

Till höger: Ett väldigt smalt hus i gamla stan i Weinheim.
Till vänster: En ekorre på en soptunna. Gosigt värre.

Utsikt över Heidelberg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar