Sidor

onsdag 18 november 2015

Att vara bra på att inte säga ett skit...

Jag funderade lite idag, eller tja, nog har jag väl funderat på det förr. Det jag har funderat på är mig själv och att jag nog kan vara av en rätt så tystlåten sort. åtminstone då man inte känner mig.
Det känns som jag liksom bara inte kan prata, jag vet inte alls vad jag ska säga så jag säger inget. Det känns lite störande för mig.
Det tar alltid rätt lång tid innan jag vågar börja tala med folk. Det beror förstås på. Men det brukar ta en tid och jag är ofta rädd för att de inte ska orka vänta på att jag slutar vara tyst. För ger man mig tid så slutar jag att vara tyst om jag känner att jag vågar det.
Dessutom så är jag rädd för att folk ska tala skit bakom ryggen på mig. Det är jag riktigt rädd för. Jag bryr mig inte alls i vad någon tycker om mig egentligen men ändå så är den tanken obehaglig.
Fast det är väl helt normalt att tycka egentligen och inget konstigt alls och det har ju faktiskt blivit lättare med åren.
Nåjoo, kvällens små funderingar var det. Är det något jag skriver som låter konstigt så är det för att jag egentligen inte orkar skriva något men gör det ändå. Fast nu ska jag sova. Skola imorgon, fml.

We Heart It-bilder eftersom inga nya, egna och intressanta bilder existerar på min dator för tillfället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar