Sidor

måndag 5 oktober 2015

Hårbollarna i kväll...

Länge sedan jag har skrivit om ponnyerna på det sättet att jag skrivit om vad vi gjort och alla små detaljer och satt upp bilder på dem och så vidare... Nåjo, nu känns det som att jag börjat komma igång med både ponnyerna, skolan, bloggen och livet överlag. Vad är nu bättre än det? Jag har inte mycket extra på mig åtminstone och det är en bra sak. Har jag mycket extra tid så har jag tid att tänka på tråkigheter och sånt.

Ikväll har jag åtminstone longerat Melinda på en åker i skogen. Eller tja, hon fick nu springa runt lite medan jag höll i longeringslinan och såg glad ut. Wow vad min 24-åriga Hårboll sprang omkring där i halvmörkret och såg snygg ut. Det är som hon har piggnat till nu till hösten. Det var nog sådant schvung i hennes steg då hon travade minsann också.
Det är ju det, det är kul då det finns bus i henne ännu. Då jag skulle hämta henne i hagen å sprang hon iväg och såg lurig ut. Då sprang jag efter. Nåjo, 24 år lär ju inte vara någon ålder för en shettis inte.

Sniff har varit lite dålig i höger fram nu i september och sedan blev han stel i bakbenen. Inte så att han varit riktigt dålig men tillräckligt för att man ska vara riktigt försiktig med honom en tid framöver. Nu börjar han bli bättre och ikväll var han pigg och lite hoppig och sprättig och det var det roligt att han var. Mitt lilla Sniffgulle. Med honom är det mycket att fundera på och en del bekymmer men utan honom skulle jag inte ha orkat eller klarat mig och han är så speciell och fin också. Så det är ju tur det.
Men nu tar jag snart natten här. Jag är trött, har skola i morgon och inte så mycket mer att säga idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar