Sidor

onsdag 9 september 2015

Tydligen så har jag också ett liv. Typ

Hhåhåhåh, jag har varit upptagen med allt möjligt den här senaste veckan. Jag har inte så mycket tid att sitta vid datorn om man säger så. Så nu tar jag bara och berättar lite snabbt vad jag har sysslat med den senaste veckan. Före det måste jag säga att fyy vad jobbigt det är att behöva skriva om vad man gjort sen senast varje gång man skriver ett blogginlägg. Det var ju liksom inte därför jag började blogga. Hah, då jag började blogga så var jag en 17 (snart 18-åring) som trodde att jag hade en massa att säga om ett och annat. Nu är jag bara en förvirrad 20 (snart 21-åring) och jag vet inte riktigt varför jag har en blogg eller vad jag ska blogga om. Ärligt talat så vet jag inte så mycket mer än att jag försöker hänga med här i livet. Jag försöker hitta en balans mellan skolan, Sniff, mitt sociala liv. (Sociala liv, det låter weird. Haha.) Sedan ska man hinna sova någongång också...

Iallafall, jag har gjort en heel deel.... 
I förra tisdags, för en vecka sedan så red jag Sniff lite och det var awesome. Sedan var han ledig åtminstone torsdag-fredag och på lördag var jag och gå med honom. I söndags var det mittiallt som att han var nästan halt på höger fram. Inte mycket, han går inte och haltar men någonting där var det så nu vågar jag nog inte göra så mycket mer med honom än att borsta och fara och gå lite korta rundor på så mjuka vägar som möjligt och hoppas att det blir bättre. För gå, det måste han göra för annars blir han stel och det är inte heller bra. Sniff är minsann en rätt knepig ponny att ha att göras med på alla sätt och vis... Men han är ju speciell, söt och rolig också och det är ju bland annat hans knepiga sätt som gjorde att jag började tycka om honom. 

I torsdags fyllde Pauen 21 så då var jag på födelsedagskaffe till Katternö. Där träffade jag också en stor katt och blev helt crazy catlady.

Becka hade ju också fyllt 18 häromveckan så vi var och göra staden lite osäker. Det var kul. Jag fick äntligen "let the crazy out" lite. Det behövdes tror jag. Dagen efter var jag förkyld och det sög ju såklart, speciellt eftersom jag funderat lite på att göra stan osäker i dagarna två. I stället för att göra det på lördagen så for jag och sova tidigt och i söndags sov jag bara en massa. Nåjo, det kanske är pågrund av det som jag redan börjar bli friskare...

Nu tänkte jag också göra en dag för dag-lista, eftersom uppdateringen här har varit på den sämre sidan. En 20-dagars lista kändes lagom. Så där ser den ut:

Dag 1— Tio saker jag gillar att göra
Dag 2— En person som betyder mycket för mig
Dag 3— Två saker jag längtar efter
Dag 4— Tre saker som finns i mitt rum
Dag 5— En dag i mitt liv, bilder tagna under dagen
Dag 6— Favoritårstid
Dag 7— Tio saker jag vill
Dag 8— En tv-serie som jag tycker om
Dag 9— Mina rädslor  
Dag 10— Vad jag har gjort idag
Dag 11— Mina husdjur
Dag 12—  En bild av mig för tre år sedan
Dag 13— Fem bilder som gör mig glad
Dag 14— En artist jag gillar (Kvinna)
Dag 15— En artist jag gillar (Man)
Dag 16— En bild som inte är tagen i staden jag bor
Dag 17— Något jag ångrar
Dag 18— Dagens outfit
Dag 19— Mina framtidsplaner
Dag 20— En bild på mig själv idag, och tre trevliga saker som har hänt under den senaste veckan


...oooch jag tänker nog göra den klar. Tror inte att jag kommer att skriva ett inlägg från listan varje dag men tänkte nog att den ska börja vara klar då septembermånad är över

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar