Sidor

måndag 14 september 2015

Sommaren 2015 bildbomb

Nu börjar det nog bli höst. Det har blivit mörkare och kyligare. Fast sommaren var lång, inte så varm kanske. Lite där i augusti blev det sommarväder och det var ju awesome det sådär lagom till skolstarten. Hahah. Nåjo, jag har inte gjort så mycket spännande i sommar på grund av att jag inte har riktigt tyckt jag haft råd. Men då jag har gjort något så har jag fotat med min gamla eländiga iphone. Lite väl mycket selfies dock. Men ändå. Här kommer en bildbomb, eller kanske mer som en atombomb med bilder. Det är ganska många bilder liksom. Här räknar jag  med att sommaren börjar från slutet av maj och slutar med Veneziansk.

Början av sommaren var ganska bra. Jag var en del vid Pauen och Antons vid Solhaga. Jag var också på inträdesprov till Estenom vid Novia i Vasa. Då körde jag för första gången ensam till Vasa och det gick utan problem det faktiskt. Jag hann också rida Tilten en gång före han flyttade. (Har inte skrivit om det här, men Tilten och Dinah har flyttat typ i mitten av Juni.) Jag fick också veta att jag kommit in till kosmetolog vid den här tidpunkten tror jag.





Det blev midsommar i år också... Den firades med P&A och med Sniff. Och med annat folk och fä.



Sedan for mamma och pappa på resa en vecka till Norge och jag, Becka och Thomas härjade fritt här hemma. Tydligen så var det fredag den veckan också...



Så var det Klackenparty, lite hörbärgning och så började jag sätta igång Sniff ordentligt igen. Jag fick också veta att jag blivit godkänd i urvalsproven till Estenom och kom på någon reservplats men det var inte tillräckligt. Nåjo, blev ju godkänd iallafall.

Becka och Zam var med i en dressyrtävling och kom på tredje plats... Och så har jag hållit på och försökt göra Sniff till häst typ. Nog för att han redan är en häst. Kanske att jag försöker få honom att bli en anständig häst. Haha.


Slutet av Julimånad var väl rätt så händelserikt där mellan varven. Pauen och Anton gifte sig den 18 juli och blev Herr och Fru Holmstedt. Veckan efter var det Jeppisdagarna fast jag vet inte om det nu var så kul egentligen i år åtminstone. 1 Augusti fyllde Amanda 20 fast vi firade henne dagen före. Då tog jag också årets första dopp lite sådär bättre sent än aldrig. Dagen efter det var det Scorpions. De var bra och fan vad det regnade. Haha. Jag var mest där med Becka och Thomas.


Så fortsatte det att hända saker som att jag blev ägare till en Opel. Åh, det känns som att jag haft den i evigheter redan fast det är lite mer än en månad sedan... Den 11 augusti började jag skolan och då blev det sommar för fullt bara såklart. Men det var trevligt. 


Det här var ju nog så pass nyligen så det känns onödigt att skriva om... Men slutet av augusti var det Juthbacka och ...and fire in the sky festival. Holmstedts skaffade sig en gård i Katternö, där var vi på Veneziansk.
Det var väl i stort sätt min sommar det, den var bra men kunde ha varit bättre Det var lite för kallt i början och lite där i mitten också. Mer vet jag inte, just nu kan jag bara tänka på kaffe och inte skriva ett skit. Men bilderna är huvudsaken här. Fan vad jag suger på det här. Hejj.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar