Sidor

tisdag 1 september 2015

Ny hårfärg, ...and fire in the sky, min mamma som är aweome och veneziansk.

Hej. Ååh, nu har jag inte bloggat. Igen. Bleh. Tydligen är bloggande något jag inte hinner med varje dag nuförtiden. För skrev jag någonting varje dag. Fast då skrev jag mest bara en massa nonsens tror jag. Om jag minns rätt. Nu händer det kanske mer i mitt liv som gör att jag inte hinner blogga så mycket men det finns liksom kanske mer som är värt att skriva om. Eller jag vet inte jag.
Iallafall, i helg har det hänt saker som ändå är rätt värt att skriva om.

I torsdags färgade jag håret. Jag vill ha det rött men det blev typ rödbrunt. Inte helt som jag egentligen ville ha det. Men det är helt okej, bättre än urblekt svart med utväxt som jag hade före jag färgade. Och nästa gång jag färgar det så kommer det bli rödare. Fast nu tror jag att håret får vara i ca 3 veckor. Så länge kan jag hålla mig. Efter det hoppas jag på att bli riktigt, riktigt redhead.

Så här såg jag ut i fredags:

Ska jag säga vad som hände i fredags? Jo det ska jag. Hahah. Det var en liten hmm...vad ska man säga...metalfestival vid Stadshotellet i stan som jag var på tillsammans med min mor. (Hon var enda som ville komma med mig dit. Min mamma är verkligen coolast.) Iallafall så hette evenemanget ...and fire in the sky festival och var där ute på gågatan av alla ställen.  Jag tror bestämt att det var 4 band som spelade. Det första hann jag inte se någonting alls av, sedan ett band som heter typ Magenta Harvest som vi hann se lite av och efter det Nighon och de var bra. Sedan for jag och mamma till Netti en sväng och sedan tillbaka och väntade på att Finntroll skulle börja.   

Lite vilda selfies som jag tog i förbifarten... Fast det heter väl inte selfie om man är två på bilden eller?

Nu måste jag väl bara också säga att det är ju inte alla som far på metalkeikkor med sina mammor inte, och att jag känner mig nog lite lyckligt lottad allt. Mamma har alltid liksom alltid accepterat att jag tycker om metallmusik och att jag föredrar att se lite svart och svår ut. Hon har aldrig sagt att det bara är en fas eller något. Vilket det nu inte verkar var för mig. 
Mamma kan jag också prata om typ allt med. Så, då det kommer till mammor så hör nog min absolut till kategorin "mest awesome". Haha. Fast lite weird kändes det vid Netti då jag råkade på en kaveri som frågade vem jag var dit med och jag sa "Med mamm!" Hehe... 
Annars funkade det riktigt bra att vara där med mamma.  (Vid Netti också.) Jag drack lite alkohol nog, jag är ju nog myndig och så vidare. Fast är man där med mamma så dricker man nog ändå automatiskt mindre skulle jag säga. Vilket är helt "på rade" enligt mig.
Då Finntroll spelade så hittade jag lite andra vänner och var där längst fram typ och mamma var där lite längre bak. 
Finntroll var bra de också. Tyckte jag. Inte för att jag känner till Finntroll så bra nuförtiden men jag tyckte om Finntroll riktigt mycket då jag var typ 15. En lite speciell 15-åring var jag allt.

De minst suddiga bilderna av Finntroll:

Detta var fredagen. Huh, det blir ett långt inlägg det här.
På lördag var det Veneziansk eller villa-avslutning. Här i Ytteresse lät det som krig. Suck. Bläh. 
På dagen motionerade jag mina ponnyer (Zam och Sniff) och på kvällen om jag med till Pauen och Antons nyköpta gård. Det är ett renoveringsprojekt och ett riktigt fint ställe som jag blev nästan helt förälskad i haha. Jag älskar gamla hus och det här huset är gammalt! 
De har en blogg om det också: http://pilbacken.blogg.se/ som ni kan kolla in tycker jag.

Lite eld och grejer och silhuetten av huset i månskenet. (Mest syns dock månen.) Det var härligt väder på natten också. 

På lördag fyllde min syster 18 men hon var inte hemma. (Det är också en lite awesome händelse i sig faktiskt fast mer om det en annan gång...) På söndag vi kaffe åt släkten och sådär.

Yup. Det var det, vet inte vad mer jag ska säga. Ska försöka på någon rutin på mitt skrivande också men nuu skulle jag gärna sova. Skola imorgon och så vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar