Sidor

tisdag 22 september 2015

Lite om smink och att klara sig utan det och om den här dagen i allmänhet. Typ.

Hej. Tänkte nu faktiskt bara skriva om min dag och lite annat jag funderat på. Jag har ju som sagt varit i skolan idag och från morgonen hade i någon ansiktsbehandling. Hela vanlig klassisk ansiktsbehandling heter det förresten by the way. Har man det så är det onödigt att sminka sig före man far till skolan eftersom man ändå måste ta bort det där. Så jag tänkte redan igår kväll att jag kör på helt make-up fritt idag. Det är skönare så faktiskt och dessutom så vet jag inte om jag behöver sminka mig för att traska runt i Optima några timmar och sedan fara hem och tvätta bort det.
Det är så jag tycker och känner nuförtiden. Rätt intressant med tanke på att jag i högstadiet aldrig skulle ha farit till skolan utan ett ordentligt lager med svart eyeliner...I gymnasiet skulle jag no inte heller ha farit tills skolan utan smink. Nu vill jag nog helst förstås ha smink för att jag tycker liksom om att ha det av någon orsak. Det hör till min stil anser jag och dessutom så är det kul. Men jag klarar mig utan det också. Så är det då man blir lite äldre och mer säker på sig själv. Till på köpet så är Optima den största skolan jag någonsin har gått i så det är ju nog rätt mycket folk där som ser en utan smink. Haha.

Lite randomt sedan med lite får mitt i allting. Jag hämtade nämligen Becka från Lannäs och träffade några får då jag väntade på henne. Sedan var det hon som körde hem. Så funkar det nuförtiden ibland.

Idag i skolan så började vi med att dekorera naglarna, trycka dit lite glitter och sånt. Det var kul och nu ser mina naglar rätt awesome ut. Fast några glittergrejer har redan farit bort. Faktiskt så är nagelfixande en av mina favoriter hittills inom kosmetologstudierna. Hahha. Om man säger så.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar