Sidor

tisdag 29 september 2015

Dag 5— En dag i mitt liv, bilder tagna under dagen

I morse då jag körde till skolan kom jag ihåg att det var idag som jag hade planerat det här inlägget. Suck, det var lite jobbigt och suck, idag var det måndag. Det kändes riktigt som att tjo, nu är det måndag och förjävligt och vardagen kommer och slår en på käften. Det är inte riktigt mysigt. I morse var det iallafall en fin morgon. Världen såg nästan magisk ut då jag körde till stan. Solen lyste och allt blev till guld, så där höstaktigt. Sedan såg jag en stor lysande regnbåge och så kom det en liten regnskur också. Jag önskar att jag skulle ha fått med regnbågen på bild men då jag kör bil så vill jag helst inte ta fram telefonen faktiskt. Jag suger nämligen på multitasking och vill nog helst bara göra en sak åt gången. Hehe.




Idag i skolan började vi med något som kallas torrborstning (det handlar om att skrubba med en slags skrubbvante-grej-juttu-thing och det är bra tydligen och tar bort döda hudceller och rensar en från en massa onödiga saker och säter igång blodcirkulationen och sätter i gång lymfsystemet och sånt shiet tror jag...)  Ayyeeh, på den beskrivningen förstod ni allt.... I samband med det övade vi på nack och ryggmassage.  På eftermiddagen hade vi mer teori och började fundera på vart vi kan fara på LiA (lära i arbete). Det är väl typ det vi har sysslat med på kosmetolog idag. Helt okej skoldag, fast det kändes nog som att det var måndaaag. Jag har känt mig lite okoncentrerad och trött. Har inte orkat vara det minsta social. Spelet på mittersta bilden heter Episode om någon undrar vad det är för figurer på bilden och det är som en historia och man får välja vad huvudpersonen ska säga eller göra och det har betydelse för fortsatta händelser i historien. Rätt kul är det. 




Någongång efter  klockan 14 kom jag hem, hälsade på Månsa som låg och snarkade och sedan så chillade jag lite kam man kanske säga. Mina byxor är by the way rätt så awesome. Jag hittade dem vid loppis i fredags och tänkte att de kommer att se coola ut att ha i skolan och så. Hehehe. 



Mamma jobbade kväll och hon hade lagat färdigt en sqashpaj som jag slängde in i ugnen och lyckades bränna lite såklart. Det är ganska typiskt mig att göra. Jag tänker att 5 minuter hit eller dit inte har någon skillnad... Det kan det visst ha ibland. Haha. Sedan drack jag kaffe och tänkte redigera lite bilder men kom på det var en bra ide´ att fara in på typ spela.se eller vad det nu var och spela en massa random gratis spel. Det gör jag inte så ofta fatiskt. Men det är ett rätt roligt tidsfördriv.



Där efter klockan 18 gick jag ut till stallet, hämtade Zam och borstade honom och så red jag en barbackaruda med honom. Becka kom med gående och joggande. Det var en trevlig ridtur fast det blev mörkt. Fast då det blev mörkt så gick månen upp och nu är det ju supermåne eller blodmåne eller whatever så månen såg extra stor ut ikväll. 
Zam gick bra ikväll fast han såg en massa osynliga gubbar och spöken. Men det var inte så farligt. Jag och Zam fungerar bra för tillfället. Vi har bara varit i skogen me vi har ändå gått lite framåt. Hoppas jag. 



Efter ridturen blev det kallt. Det kändes lite otrevligt eftersom jag hade en hel del att göra. Katten kom och sa bestämt att hon ville in så jag släppte in henne. Sedan fixade jag kvällsmat åt kaninerna och flyttade dem från Sniffs box till deras bur. Vi brukar ha dem i Sniffs box på dagarna. 
Jag ber sedan lite om ursäkt för helt crap bilder. De blir lite röda då jag fotar med blixt. Tro lite det beror på skalet jag har på telefonen. Det är rött. Perttukaninen fick jag ingen bra bild på, hon såg ut som ett svart hål då jag försökte få henne på bild.
   


Då jag fixat kaninerna så tog jag in Sniff och borstade honom och gick 3 varv runt huset med honom. Han haltar litelite på höger fram nu så han ska inte gå på hårt underlag eller långt men lite måste han gå varje dag så att han inte ska bli stel. Krångligt värre. Ikväll var han dock riktigt mysig och på bra humör. 
På bilden till vänster bökar han med kaninernas gräshink och på högra bilden vill han ha mat. Sötis.


Så fixade jag kvällsmat åt ponnyerna, gjorde allt i stallet klart och sedan for jag in, duschade och sökte efter vad jag ska ha på mig i morgon. Det var ett par leggings med hål som jag sökte efter som jag inte ännu hittat. De ville jag ha i morgon. Nu måste jag ta ett par andra. #sad. Sedan började jag med det här inlägget och nu är det klart och nu ska jag snart försöka somna. Äntligen.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar