Sidor

onsdag 23 september 2015

Dag 4— Tre saker som finns i mitt rum

Yes... I mitt rum finns det mycket saker som är rätt så intressanta eftersom jag är bra på att samla på allt möjligt. Skulle jag sälja alla (små) saker som jag egentligen inte behöver så skulle jag nog få flera hundra euro åtminstone tror jag. Hehe. 
Ajjoo, det blir nästan som fler än 3 saker tror jag...

Först av allt så har jag ett stort gammalt skåp som jag fick gratis av min ena faster. På ett sätt så ser det lite malplacerat ut men egentligen så är det rätt bra att ha eftersom där kan mitt coolaste skräp stå och skräpa. Det är ju nog sedan "skräpet" här som är intressantare än skåpet. Vi kan fast ta det uppifrån och ner och från och från vänster till höger...
Vi kan börja med översta hyllan. Där har jag mest CD-skivor som för tillfället ligger i en hög bara. Inte alls snyggt. Jag köpte en hel del CD:ar då jag var yngre. Det var ganska bra gjort av mig med tanke på att min Opel bara har cd-spelare och jag klarar inte av köra bil utan musik. Hehe.  
På mittenhyllan har jag några grejer fast jag vågar inte stoppa dit så mycket eftersom hyllan är av glas. (Det är ju nog den översta också förstås.) Iallafall, på den hyllan har jag en tavla som det står "Världens bästa kompis" på. Den fick jag av Amanda. Bredvid den har jag en jordglob som jag hittade i Pauen och Antons hus. Det är en gammal och lite skruttig jordglob. Den blev gjord på den tiden då Sovjetunionen existerade ännu. Så den är nog från en svunnen tid. På samma hylla har jag också en vas från Pauen och Antons hus och en ljusstake som ser ut som en ren tror jag, fast de syns inte så bra här. Men de finns där. Jag har också några torkade blå rosor där från då jag blev student. Jag önskade att jag skulle få blå rosor och en del blå rosor fick jag. Det var nice. 
På nedersta hyllan är det en hel del... Bland annat lite modellhästar. En hel del Schleichhästar. Jag har nog fler än de i skåpet. Faktiskt så har jag funderat på att sälja de jag har i skåpet också. Ifall någon är intresserad. Jag har också en Amon Amarth-kopp som jag hittade på loppis, en kopp med Daryl Dixon från The Walking Dead som jag fick av mamma då jag fyllde 20, en slags kopp eller burk av något slag med muminfigurer, en chipsskål, en ljusstake från P&A:s hus, en typ kaffeburk med Mulle från Min Häst på, en märklig uggla från P&A:s hus som Pauen tyckte jag borde ta hand om...hmm var det kanske allt?




Jahapp, sedan så har jag en stor spegel med vit ram. Den tycker jag om. Tyvärr så syns den inte här. Fast den användes till den här bilden. Eheheh. Den här bilden var tagen i våras. Och tja, även om inte själva spegeln syns så syns lite av mitt skräpiga rum i bakgrunden. Min Children Of Bodom- flagga som jag hittade på loppis bland annat. Flaggor är bra att täcka in fula väggar med. Mina väggar och tapeter är fula så jag täcker dem med flaggor, affischer och sådant.



Till sist en enda liten grej i form av mitt Yankee candle. Det är ett doftljus typ. Där uppe kan man lägga det som doftar och så ska det vara ett värmeljus under. Det är en ganska mysig och trevlig liten sak... Fast nu tror jag nog att ni känner till en femtedel av mitt rum i och med det här inlägget. Hehe. Vänta bara tills jag flyttar hemifrån säger jag bara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar