Sidor

tisdag 11 augusti 2015

Skogspromenad med ponnyerna och lite funderingar om livet

Jahapp. For your informtion, imorgon börjar skolan för min del. Kosmetolog vid Optima i Jeppis. Om det kan jag säga att det på ett sätt känns lite småtråkigt att inte behöv flytta hemifrån och så och allt det skulle innebära att studera vid någon högskola. "Alla andra" flyttar hemifrån och flyttar till nya städer och jag är kvar här. Det är min negativa tanke. Men mina positiva tankar kring allt det här är nog mer egentligen. Det som är bra är ju också att jag kan visst flytta hemifrån då jag får råd och hittar något bra ställe att bo på, fast det är ingen panik med det liksom. Jag behöver inte heller skiljas från mina ponnyer och det är ett stort plus, speciellt med tanke på hur bra Sniff blivit. Mitt liv här och just nu är också helt bra, några större förändringar är jag inte i behov av. Jag har varit alltför olycklig alltför länge och nu har jag liksom byggt upp ett bra liv här redan. Och så vidare... Det var dagens djupa flumfunderingar det tror jag.
Ikväll var vi också på en skogsrunda med alla 3 ponnyer. Jag gick med Sniff, mamma gick med Melinda och Becka red Zam (och Thomas var också med.) Jag tog med kameran också och fotade lite... 


Becka och Zam som galopperar... (Bara så ni vet, jag har ny laptop. Förr hade jag bara min ipad. På min ipad kan jag redigera bilder. Nu har jag bara lagt något filter på de här bilderna på picmonkey... Fast jag ska nog minsann lära mig att redigera bilder här också! För det suger att vara dålig på någonting. Haha.)

 

Mamma och shettisarna.
Min finaste lilla Sniff.


Men nuu ska jag avrunda denna sista dag i frihet och gå och lägga mig. Det är nog tillräckligt sent redan. Det var det, jag kan inte fara och sova för tidigt, då somnar jag aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar