Sidor

söndag 23 augusti 2015

Nattfunderingar och Juthbacka-outfit

Så. Nu sitter man här mitt i natten på en lördag och försöker hitta på något att skriva om... Det är svårt att veta vad man ska säga då man har väldigt mycket man vill säga. Man kan liksom inte säga det (eller skriva) vad man vill få fram. 

Och just nu, just nu är allt så jävla skit. Det jag har känt mest idag är ångest och elände. Fråga mig inte varför. Jag skulle gärna bra vilja veta det själv, varför jag känner som jag känner.
Det kändes lite bättre här en stund ikväll då jag tog fram gitarren och höll på med den. Vilket betyder att jag konstaterade att en av strängarna är troligtvis fastsatt fel och det är troligtvis därför som den låter skit. (Obs, det var inte jag som har satt fast den.) Nåja, dessutom kom jag fram till att alla strängar troligtvis borde bytas ut ändå. Förutom den jag bytte ut häromdagen för att jag hade sönder den. Krångligt värre. Anyway, att försöka lära mig att spela gitarr i min ensamhet på lördagskvällar funkar det också, iallafall så känns det bra i själen. Jag kan aldrig hålla fingrarna i stilla så där annars. Hela tiden ska jag knapra på någonting, typ mitt hår, smycken, mobilen eller så knaprar jag bort nagellack om jag har det. Så att spela gitarr, det är en bra grej att göra känner jag. Man har händerna fulla liksom. Haha.

Igår var jag på Juthbackamarknaden. Jag gick där med Amanda och Fredrik och då de for gick jag ett varv till där själv, hittade två skruttiga nyckelringar med Kurt Cobain på och en snapback. Jag har blivit lite förtjust i snapbacks på senaste tiden, don´t ask me why. Fråga mig inte heller varför det var skönt att vara ensam. Det kändes lite sad faktiskt. Jag brukar sällan föredra mitt eget sällskap. 


Snapback: Code | Löshår: Seppälä. Fast de blå slingorna är från Glitter. | Väst (om det nu kallas väst haha): Carlings | Shorts: avklippta jeans som från början är från barnavdelningen vid Kappahl. | Leggings: Seppälä | Skor: från loppis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar