Sidor

måndag 24 augusti 2015

Körde shettisarna. Woop woop.

Idag gjorde jag något som jag inte gjort på länge: körde shettisar. Båda två. Det känns ganska awesome att skriva det. 
Melinda har ju nog blivit körd i sommar någon gång men inte av mig. Här under sommaren så har jag inte hållit på med Melinda alls egentligen, det har mest varit mamma och S&P som har gjort det. Men inte har någonting mellan mig och Melinda förändrats inte. Det kändes riktigt bra och hon var hur pigg som helst. Förutom sista biten hem. Fast vi tog det inte så hårt idag och for inte någon lång runda. 


Sniff körde jag lite i våras och det är ju nog en stund sedan det också. Det gick väl hyfsat bra, lite knepigt i början. Han kan bli lite nervös av att behöva gå först ensam. Han yrar hit och dit och stannar och äter gräs och allt förutom att gå rakt. Dessutom så är grusvägarna hårda och hemska just nu. Det har ju inte regnat på evigheter. Fast då vägen var bra och han hade kommit igång så gick det bra och sista biten hem gick riktigt bra. Vi skrittade hela rundan också. Han är inte riktigt redo för att springa så mycket känns det som. Tror att han liksom måste öva på att trava. Då han var dålig i hovarna så travade han inte. Det låter lite konstigt kanske. I don't know...
Men, nu ska jag sova, skola imorgon och så vidare och det är alltid en fördel att sova mer än 6 timmar och slippa känna sig som en zombie... Heh, det lät konstigt. Godnatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar