Sidor

fredag 24 juli 2015

Sniff i förra somras vs Sniff nu

Ookejj, kolla först på de här bilderna av Sniff från sommaren 2014. Vet inte om de är så bra. Åtminstone så är det oredigerade mobilbilder. Bara så att ni vet.



Det här var exakt 1 år sedan, nästan på dagen tror jag... (Iallafall så minns jag att det var Jeppisdagar då de här bilderna togs.) 




Den här bilden är från i förrgår. Han ser så kraftig ut. Wow. Så är det också någon märklig slinga från svansen som är där och svischar mellan benen på honom. Weird. 


Båda ponnypojkarna. Lite dålig bild av just Sniff. Fast man kan se att han har fått lite bredare rumpa kanske...



Jag vet inte hur mycket ni tycker att det syns men revbenen syns inte lika mycket i år, han ser inte lika matt ut i pälsen och ser allmänt piggare ut. Fast mest märks nog just det att han är pigg och glad och liksom mer "levande". Och jag vet inte riktigt, inte har det väl hänt så myket mer än att han blev i sådant skick så jag tyckte att jag kunde börja gå med honom och sedan har vi gått åtminstone ett varv runt huset nästan varje dag (och det har ju blivit längre och längre.) Vi har gått även fast han har varit stel och ovillig och inte alls velat gå. Jag kom fram till att han SKA gå varje dag, annars blir han bara stelare. Förutom det så har han gått i en egen liten hage där det knappt finns gräs. (Det är så nerbetat så det finns ingenting där liksom.)
Nu tänker jag fortsätta gå med honom och rida och köra lite, fast vi tar det väldigt försiktigt. Sådär lagom. Nu har han inte heller haft fång på nästan ett år och jag hoppas så in i helvete att han aldrig får det igen, men om han skulle få det så hoppas jag att han klarar av det bättre om han har lite kondition och muskler från förr liksom.
Jag är som sagt överlycklig över att ha honom i skick. Han är ju så speciell för mig och det är så roligt att kunna fara ut på en liten skrittur med ponnyn som jag tycker mest om i hela universum och det är ändå inte det bästa. Det bästa är att se att han kan gå utan att ha sjukt och att han är stark och lycklig och det vill jag att han ska fortsätta att vara. 
Nu blev det lite långt och lite flummigt kanske och inte vet jag nu vem det intresserar. Men det blir så här då jag skriver ner mina tankar I guess.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar