Sidor

torsdag 16 juli 2015

Idag är jag mycket nöjd över min ponny!

Dagen bra: Sniff blev riden av en duktig 8-åring. En runda i skogen. Det är så underbart att se honom bli riden av någon i passande storlek (fast hon såg nästan liten ut bredvid honom) och det att han kan ridas är ju i och för sig awesome. Ännu mer awesome är det att se hur exemplariskt han beter sig mot de som är yngre och mer oerfarna än till exempel jag. Han är som en helt annan ponny. Han stannar inte och strejkar på väg in i stallet och står blickstilla då han blir borstad. Aldrig att han skulle bita eller sparka. Idag försökte han inte rulla sig då vi gick över en åker och han drog inte iväg på egna vägar i skogen heller. Jag är stolt över honom, han kan minsan han också då det gäller.


Det var det bra med den här dagen. Jag har liksom mest varit trött, uttråkad och haft en helmassa mer eller mindre existentiella funderingar över allt möjligt och har mest önskat att den här dagen ska ta slut. Det kommer den att göra då jag har skrivit klart detta inlägg. Jippii. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar