Sidor

onsdag 1 juli 2015

Har försovit mig och ridit mina ponnygubbar

Idag hade alarm på typ halv 10. Vaknade då och somnade om. Nästa gång jag kollade telefonen var klockan halv 12. Fyy, jag hatar såna morgnar. Man är trött resten av dagen. Ärligt talat, jag vaknar hellre 7 och stiger upp och gör någonting vettigt i stället för att ha sovmorgon nuförtiden. Dagarna blir så mycket längre om man kommer sig upp från morgonen. Hah, jag låter som någon riktigt jobbigt hurtig person nu. Visst, lite mer hurtig har jag nog blivit, speciellt efter att ha stigit upp tidigare i förra veckan. 
...intresseklubben antecknar...

Jag har också ridit Zam ikväll. Han är så tjock och ur form. Men nu har han fått skor, det är så bra. Det tycker Zam också. Vi var inte långt men vi hann fatta lite galopp. Då vi skulle galoppera sa Zam "iih!" Han tyckte antagligen att det var kul att kunna galoppera utan att vara rädd för att trampa på en sten eller något.

Jag och mamma var och gå i skogen med Sniff ikväll. Vi sprang en bit också, det gick bra.
Igår gick jag med honom på gården och provade sitta upp lite. Det gick också oväntat bra. Han brydde sig till och med lite i mina hjälper. Det är inte alltid han bryr sig i det. Haha. 
Det är nog flera år sedan han var i så bra skick som han är nu den här årstiden. Dessutom så har jag hört att många hästar får fång i år och Sniff har inte fått. Tur att han har gått i sin lilla nerbetade hage ända sedan i början av maj... Zam är vi också lite oroliga för så nu får inte heller han äta så mycket gräs. Han är ju nog rätt tjock liksom. Men nu ska vi försöka hålla igång honom lite mer. Tjockare behöver han liksom inte bli.

Dålig Snapchatbild från min lilla ridtur på Sniff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar