Sidor

onsdag 15 juli 2015

Dressyrtävling och Sniffridning

I söndags kom Becka på att hon och Zam skulle vara med i en lätt C-dressyrklass vid Kvarnbacken ikväll. Så jag (och Thomas kom också med) hängde med dit och drog Zam i näsan. Jag brukar säga att jag drar Zam i näsan. Med det menar jag att jag kliar hans öron och beundrar rynkorna på hans mule typ. Fast det var mest så att jag höll i Zam lite då det behövdes och så fotade jag. De bilderna kommer men inte ikväll. Jag har nämligen inte kollat igenom bilderna jag tog ännu. Istället så kommer det lite Snapchat och mobilbilder. Tänkte att de får berätta hur kvällen såg ut liksom. 


Becka och Zam kom på tredje plats av typ 10 och blev placerade. Bra gjort då de inte har tävlat dressyr på ...hmmm.....länge. 
Så kan jag konstatera att jag har knappt några smileys i mina snaps ikväll. Åhå.

Då vi kommit hem så tog jag en liten ridtur med Sniff. Några hundra meter efter vägen. Jag vågar inte rida så långt eftersom jag är lite rädd att det ska bli för mycket, speciellt då jag är rätt stor åt honom. 
Men det var trevligt, han var pigg och det går så mycket bättre att rida honom med grimma än med träns. Han drar bara emot då man tar i tyglarna om han har träns. Med grimma lyssnar han mycket bättre och allt känns mer harmoniskt liksom. Så det skulle vara något kanske att ha ett bettlöst träns... Fast å andra sidan så rids ju inte Sniff så allvarligt, om han går att rida så rids han bara på små skogsrundor. Typ. Dessutom så har han en snygg lädergrimma också. Ifall man vill att utrustningen ska matcha då man far på sina små skogsrundor. Haha. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar