Sidor

onsdag 1 juli 2015

Dagens citat

                

Började tänka på lite jag gjort i mitt liv. Fick lite panik över det också. 
Men sedan kom jag fram till att nog lever jag länge ännu och ännu räknar jag mig som ung. (Okej, då  jag är 40 kommer jag säkert att tycka att jag knappt börjat leva då jag var 20.) 

Och det är just det...

Jag kommer kanske/typ ganska säkert/om det blir som jag planerar/som jag tror det blir att studera i åtminstone 5 och ett halvt år till, men att det tar länge stör inte mig. Sedan kommer jag förhoppningsvis att göra något jag kan överleva på. 

Fast vad vet jag inte, det behöver jag inte veta heller. 
Jag vet bara att jag är en person som söker och söker efter just ingeting för jag söker inte efter någonting. Det är sökandet som är grejen. Dagen jag har "levt färdigt" finns inte. Livet är ett äventyr liksom. 

Jag har också kommit fram till att om man inte trivs med något så lämnar man det om man känner att det inte är någonting bra och att det i slutändan bara jag själv som vet vad som är bäst för mig. 
Mycket flummigt. Men hoppas ni förstår.

2 kommentarer: