Sidor

torsdag 11 juni 2015

Sommarlistan!

Jag tänkte göra samma sommarlista som många finlandssvenska bloggare har gjort. Så där för att jag kan liksom.

Sommaren är här! Vad ska du göra nästa vecka?
Det är midsommarvecka. Redan. Hmm. Jag vet inte, har ännu inga planer för midsommaren. 
Tre saker du vill göra i sommar.
Vara riktigt, riktigt YOLO.... Haha. Sommaren 2015 ska bli episk. Jag skulle gärna resa eller fara på någon roadtrip. Syssla med ponnyerna kommer jag också att göra såklart. Lite svårt att säga vad jag vill göra exakt... Men jag vill inte ha tråkigt. (Det säger mycket, jag vet.)
Tre saker du INTE vill göra i sommar.
Ha tråkigt. Råka ut för något hjärtekrossande sorgligt. Vara för mycket på facebook. (Av alla sociala medier så är facebook den värsta att "lämna fast" på... Känslan av att sitta och ta del av andras liv på samma gång som man känner att man borde göra något vettigt i sitt eget liv är ännu jobbigare på sommaren.)
Vad blir din sommarplåga 2015?
Saken är den, att ibland så får jag en grej för någon artist eller låt som inte är aktuell för någon annan än mig... Förra sommaren fick jag en grej för Björk och Ke$ha. Till exempel. 
Sedan brukar nog de låtarna som kan räknas som sommarplågor fastna också. Just nu är det mest:


Den kom syrran och sa att var bra häromdagen och jag bara "mhmmm" och tja, nu fastnade den på något sätt. Känner på mig att den kan komma att bli lite sönderspelad.
Landet eller stan?
Jag bor på landet, har gjort det så länge jag minns och det är ju nog absolut mysigast på landet. Å andra sidan så vill jag 
Vilka dofter får dig att känna att sommaren är här?
Hö, ponny som har solat sig, hägg, syren, hav....
Vad grillar du helst?
Låter knäppt men jag minns inte... Är ju ingen vän av korv och sådant.
Vad är sommarmat för dig?
Allt möjligt, typ grillat eller enkelt. Haha. Får man säga glass? Då säger jag glass. Heheh.
Sommarjobb - ångest eller glädje?
Lite ångest eftersom jag inte har något sommarjobb och jag skulle gärna ha ett. 
Vad är din värsta sommarinsekt?
Alla av dem... Fast bromsarna är värst för ponnyerna så då säger jag bromsar.
Vilka böcker ska du läsa?
Jag har inga böcker på gång nu och jag har inte heller någon bok jag vill läsa just nu. Tråkigt nog.
Har du tänkt besöka några särskilda platser?
Hmm... Platser och platser, jag vet inte jag. Ska kanske till Klackenparty och  på Scorpions. Sedan vet jag inte mer. Haha.
Vad är det somrigaste plagget du har?
Mina svartvitrandiga shorts och min brutalt färggranna bikini.
Sommarregn - ja eller nej?
Ja om det inte bara regnar i flera veckor. Om det är lagom soligt och hett och lagom med regn därimellan så är det bäst.
Har du tänkt utmana dig själv i sommar?
Jo nog kan man säga det, på det sättet att den här sommaren ska bli riktigt rolig, episk och minnesvärd.
Och till sist - din bästa sommarrutin!
Inga rutiner förutom ponnyernas mattider. Haha. Det bästa är nog att inga rutiner ha tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar