Sidor

tisdag 16 juni 2015

Ponnyerna...

Det är SÅ länge sedan jag skrivit om ponnyerna... Hemska saker.
Inte för att det nu händer så mycket i deras liv. Zam och Pona får gå och äta gräs på dagarna. Det tycker speciellt Zam att är nice. Nu är han inte en fnurrig ponny som tappar päls mera utan en tjock och mysig sommarponny. Haha. 
Melinda gör inte och äter gräs hela tiden fast hon skulle få om hon skulle vilja. Hon tycker att insekter är otrevliga och tycker att det är trevligare att vara i stallet då insekterna är som värst. Annars så är juni-juli de sämsta månaderna på året för henne typ. Jag har inte hållit igång henne så mycket nu heller på senaste tiden. Det är nog mest mamma som har gått med henne då jag har ridit Zam eller gått med Sniff och så har hon ju blivt riden på torsdagar. Så det är lite därför jag inte skrivit om henne. 
Sniff å andra sidan promenerar jag med varje dag. Han ska gå åtminstone några varv runt huset varje dag. (Annars blir han stel.) Fast idag och igår har vi varit i skogen. Skogen tycker han verkligen om, han går över och igenom precis allt. Han har också börjat bli fin nu då han har tappat päls och det är också som att han har fått mer muskler och massa och ser inte lika insjunken ut som han har gjort tidigare. Det är som att hela ponnyn mår bättre överlag vilket är världens bästa sak som har hänt typ. Hehe.  
Och tja, inte vet jag nu om det var något mer. 
Förutom en bild av Melinda och Zam som är spåniga. Fast det syns mest på Zam. Han ville bli kliad i örat också. Gullebulle.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar