Sidor

onsdag 3 juni 2015

Flum om att acceptera sina konstigheter

Borde ta och sova nu, det skulle vara en bra sak att göra just nu känner jag. Jag får ibland ideér och lust att skriva alltför sent på kvällen...
 (Fast det här inlägget kommer jag att tidsinställa så ni kommer att lösa det tidigast i morgon på morgonen. Heh.)


Inte för att det här är något nytt... Eller jag vet inte jag.
Men iallafall, jag lyckades börja acceptera allt jag är någongång i början av hösten 2014. Jag började acceptera att jag är lite märklig och jag började acceptera hur jag ser ut. 
Jag bestämde mig för att jag ser nog inte så dålig ut. Inifrån bestämde jag det. 
Förr tyckte jag att jag var helt jävla ful. Nuförtiden kan jag nog ha sådana stunder men mycket mer sällan. Ibland så har man också sådana dagar, iallfall jag har sådana dagar då jag har en bad hair day eller bad make up day eller liknande. 
(Eftersom jag bryr mig i hur jag ser ut. Jag bryr mig i hur jag ser ut eftersom jag är intresserad av kläder och smink och sådant. Jag får bättre självförtroende då jag tycker jag lyckats med hur jag ser ut för dagen och så. Fast vissa dagar bryr jag mig inte ett jävla skit i hur jag ser ut.) 
Och tja, en del dagar tycker jag om vad jag ser i spegeln. 
(Och jag vågade just skriva det.)

Jag är ju också en blyg person. Blyg, och socialt awkward. Jag vet aldrig vad jag ska säga. Fast, jag kom fram till att det är för det mesta bättre att säga något. Blir lite awkward ibland så går nog inte jorden under. Ifall det något viktigt så kan man tänka efter vad man ska säga före man säger det. Är det tyst är det inte så farligt heller. 
Bara man kommer ihåg att andas.

Så... Att acceptera sina konstigheter, det skulle jag kunna skriva en bok om. 
För det är viktigt att acceptera sina konstigheter. 
För vem ska göra det om inte du själv?
Personligen tycker jag att det är okej ifall folk tycker att jag är märklig. Their loss liksom. Jag förlorar nog inget på det heller. Men glad blir man ju då andra gillar en för den man är. 

2 selfies tagna i lördags på det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar