Sidor

söndag 17 maj 2015

Uppdatering och serietips...

Nu har det gått några tröga dagar igen. Jag har inte så mycket att säga om någonting egentligen. 
Helgen har varit trögast i världen också. Jag har bara varit hemma, kollat på serien som jag ska skriva om här, sysslat med ponnyerna och tja, inte vet jag nu riktigt. Det går väl det också fast det känns lite tråkigt att bara ha varit hemma. Hmm, längst bort hemifrån jag varit senaste dagarna är då jag var och köpa glass till Neste i Edsevö igår kväll några minuter före de stängde. Hah.

Iallafall, jag hittade en ny serie som är så bra så att jag vill tipsa om den. 
Jag gjorde det enkelt för mig, detta står det om serien på Swefilmer:

"Penny Dreadful är en skrämmande psykologisk thriller skapad, skriven och producerad av trefaldigt Oscarsnominerade John Logan. I Penny Dreadful blir några av litteraturens mest skräckinjagande figurer - inklusive doktor Frankenstein och hans varelse, Dorian Gray och flera ikoniska personer från romanen Dracula – inblandade med varandra i det viktorianska London. Serien väver samman dessa klassiska skräckhistorier, samtidigt som personerna de handlar om kämpar med sitt monstruösa utanförskap."


Det är en rätt ny serie, säsong 2 har just börjat. Det finns 8 avsnitt i säsong men de är ca 50 minuter långa. Helt lagom tycker jag. 

Det handlar som sagt om kända figurer som Frankenstein och hans monster och personer från Dracula. Just för att det handlar om dem tänkte jag att det kan säkert vara en lite smålöjlig soppa men det visade sig att det  var inte det... Även fast det är flera historier i en så att säga. Den här serien är spännande, lite sorglig och fin och att det är i det viktorianska London gör inte saken sämre minsann. 

Såå om man tycker om Supernatural och American Horror Story och liknande kan man säkert tycka om den här serien också. Jag gör det iallafall. Hah.



Nåjao, nu blir det att sticka iväg och mata hästar och sedan ska jag planera   för nästa vecka. Har tänkt att det ska bli en mer produktiv vecka än denna. Det kan jag återkomma om nästa söndag och antingen vara arg på mig själv eller konstatera att "wow, jag lyckades." Hoppas på det senare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar