Sidor

måndag 4 maj 2015

Trevlig, mysig söndag för en gångs skull. Med shettisarna.

Idag var det en solig, fin, lugn och mysig söndag. Jag spenderade eftermiddagen och kvällen med shettisarna och med att putsa Melindas sadel och träns. På tisdag ska hon tävla. Då kan hon och hennes utrustning inte se ut hursomhelst. 
Just pågrund av att det så att säga blir en jobbigare dag för henne på tisdag så red jag igenom henne idag och så tror jag att hon får vara ledig imorgon. 
Om dagens ridpass kan jag säga att vi var på åkern, Melinda ville helst äta gräs och tyckte att jag var mest  jobbig bara. Sedan då hon var ordentligt uppvärmd och vi hade travat igång så kändes hon riktigt bra. Lite sådär "gummibandsaktig". Heh, det var det första ord som dök upp i huvudet på mig. Är man trött så är man.
Iallafall, då jag red så kom jag att tänka på hur obekväm sadel hon har. Den är nog inte så fin heller. Tror det skulle löna sig bättre att köpa en ny sadel än att fixa till den jag har. 
Å andra sidan så är nog de flesta sadlar obekväma jämfört med Zams rygg som jag nu mest har blivit van vid. 


Efter att jag ridit så tvättade jag hennes svans. Hon tyckte inte att det var så kul alls med hon fick en torr sockermunk för besväret och då var vi vänner igen. 

*Pona sover.*

Sedan var det Sniff tur. Då han märkte att jag luktade ponnyschampo på händerna så sa han sniff och såg ut att vilja fly. Haha. Fast han ska nog inte tvättas ännu. Kanske sådär lagom till hans födelsedag, 21:a maj. Hehe.
Nåja. Det jag gjorde med honom var att rida barbacka med grimma på gårdsplanen och gräsmattan. (Helst ville han äta men det fick han verkligen inte.) 
Det gick nog bra att rida honom. Han funkar bra med grimma och jag föredrar också av någon anledning att rida honom barbacka. 
Det är sedan det med Sniff att man måste vara väldigt känslig, ha väldigt stort tålamod, inte känna sig stressad alls och så måste man berömma honom för minsta lilla sak han gör rätt. Som att berömma honom något brutalt mycket för att han förstod att vi ska framåt. Men  kul, det är det. Rider jag Sniff så kan det inte vara annat än det.


Bilderna sen är inte från idag utan från då jag testade kameran lite i förra veckan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar