Sidor

fredag 1 maj 2015

Mina senaste hårfärger

Har en tid tänkt skriva ett inlägg om mitt tvåfärgade hår men det har bara lämnat som utkast. 
Nåja, nu är mitt tvåfärgade hår ett minne blott för jag färgade det helsvart igår. Tidigare var det halvsvart. 
Nåjo. Det har varit kul att vara mer eller mindre färggrann. Men nu måste jag färga allt svart för mitt hårs överlevnad och så där. Helsvart känns också helt bra. Mer om det senare.

Iallafall, i mitten av oktober färgade jag håret lila (med Directions Violet) och svart. Det var nog en fin färg och ganska coolt tillsammans med svart fast den tror jag inte jag vill ha fler gånger ändå. Jag hade den här färgen från oktober till veckan efter Lucia. Då det lila for ur  blev det rätt fult så jag hade rätt bråttom med att färga om det då. Dessutom så for den svarta färgen också ur ganska snabbt (det var Schwarzkopf Cosmic Blue). 


Sedan tänkte jag att nästa färg blir blå och så blekte jag håret. (Tror jag använde någon Schwarzkopf färg då också, ljusaste blonda jag hittade...) Det blev ojämnt först, lite lila här och något konstigt där men det blev mycket bättre efter att jag haft i en silvertoning några gånger. (Biozell. Det är bra grejer tycker jag.) Jag färgade om det svarta med helsvart färg (Schwarzkopf Deep Black) och det har varit bra. Jag har inte färgat det permanent sedan dess. Förrän idag alltså. Ibland då det har blivit lite väl brunt så har jag satt dit svart Biozell-toning. 
Det här färgerna gillade jag. Skulle gärna vilja ha den här kombintionen igen, fast då kanske lite vitare blond. 


I slutet av januari blev jag blåhårig. Först satte jag bara dit en färg som heter Turquoise Temptation (också Schwarzkopf) och den var inte så vidare så jag blekte håret efter en vecka och färgade det med samma blå (eller turkos) färg och sedan använde jag också Directions Lagoon Blue. 
Och jag vet inte, blå var min drömfärg men sedan kändes det inte så awesome som jag trodde det skulle vara. Kanhända att det var själva hårfärgerna som var problemet. Dessutom så blev det så blekt och spökaktigt på slutet så jag hade sedan väldigt bråttom att färga om det till vad som visade sig vara min drömfärg...



Cerise. Det är den finaste hårfärgen jag haft hittills. Kan beskrivas som rosa-lila-röd men tja, det stod Cerise på burken med hårfärg och så heter den här nyansen det tror jag bestämt. 
Med den här färgen var jag verkligen en enhörning. Den här färgen var kärlek. Åh. Då det var nyfärgat var det väldigt lysande. På hästmässan så höll mamma utkik efter håret de gånger jag råkade försvinna i folkmassan. Till och med min faffa tyckte att det var fint. 
Så även fast jag nu är nöjd med svart hår (som var min drömfärg på håret då jag var 13-14 år) så saknar jag redan min enhörningsfärg. Så jag kommer nog att experimentera med rosa i framtiden någongång.


Tjo, sedan frågar jag av er som råkar läsa detta: vilken färg passade jag bäst med? Skulle vara lite kul bara.
Vet inte om sådanahär inlägg intresserar någon heller. Jag tycker det är rätt kul iallafall. 
 Jag har också funderat på att göra något slags throwback-inlägg med vad jag har haft för stilar eftersom jag nog har ändrats lite hit och dit genom årens lopp. Eller, vi får väl se vad det blir till, har ju inte bloggat så väldigt aktivt nu. Men vi tar det som det kommer med den saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar