Sidor

måndag 18 maj 2015

Hårbollskörning...

Tjohejsan. Länge sedan jag riktigt skrivit någonting om ponnyerna, speciellt Melinda. 
Det beror lite på att det är Sniff jag lägger ner min själ i.
 Det är han som behöver mig mest. Minns inte om jag skrivit om det här men nu går han ensam i en liten hage om dagarna där det inte växer så mycket gräs. Den hagen är nog typ inuti hagen där Zam och Melinda går så han är inte helt avskärmad från dem och så har han ett slowfeeding hönät med hö som han äter av hela dagarna. På natten är han ju som vanligt i sin lilla etta. Alltså hans box. Hans crib. Han trivs lite för bra där haha. 

Och det är just det med Melinda, då jag rider Zam så brukar mamma ibland komma med och gå med henne och på torsdagar blir hon riden av Paulina och Sofi. Sedan så brukar det räcka med att göra någonting med henne ungefär varannan dag. Så det finns inte så mycket att säga om henne och hon är ju nog sig lik hon bara. Förutom att hon börjar synas mer och mer då hon tappar vinterpälsen.
Jag har inte kört henne på över en månad nu heller på grund av hårda hemska grusvägar. Men nu har det regnat så nu tänkte jag att det kanske skulle gå bra att köra Hårbollen.
Ikväll var hon riktigt framåt. Det var bra att hon var det, det var kallt. För fast hon är framåt så går hon inte speciellt snabbt. 
Men i skogen, där gick det snabbt. Kul var också, det tror jag att hon också tyckte. 

Här är en bild från ikväll då hon råkar se helt vild ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar