Sidor

måndag 11 maj 2015

Enhörningar. Musik. Lite allt möjligt.

Jag känner att jag har en blogg och att den behöver uppdateras. Punkt.

Så här kommer lite bilder på enhörningar från We Heart It. 
Enhörningar behöver vi mera av.



 Här är en bild från då jag kände mig som en enhörning häromveckan.


Så tänkte jag nu dela med mig av min musiksmak på senaste tiden. 
Haha. Jag tycker om allt möjligt jag. Nästan.

Ke$ha har jag lyssnat på. Haha, no hate! Hon är bra. Jag gillar hennes stil och hon är faktiskt mer inspirerande än vad man skulle kunna tro.

Ke$ha - Blow            (Videon är ganska awesome!)

Ke$ha - Take It Off    (Throw some glitter, make it rain!)

Ke$ha - Warrior        (We were born to break the doors down, fight until the end. Jag kan relatera, jag har fått kämpa ganska hårt för typ...hmm...allt här i livet.) 

Ke$ha - Supernatural  (Den här låten handlar typ om en våldsam ande som Ke$ha har träffat... Och woop, den är så bra...)

Ke$ha - Dinosaur  (Haha säger jag bara!)        



Sedan två låtar vars text jag kan relatera till.

Sia - Big Girls Cry    (Jag förväntas vara stark och klara mig känns det som. Men jag känner mig ibland bara så jävla ensam och har inte lust att ta mig igenom allt själv.)

Bebe Rexha - I'm gonna show you crazy    (Då man tänker för mycket. Jag brukar tänka tills jag har fantiserat ihop ett helt scenario. Jag tror, att så måste det vara! Sedan kan jag komma på mig själv. Som tur är. Då kan jag komma på att det var nog bara i mitt huvud som "det" hände. Tja, dessutom så är jag nog en crazy bitch ibland.)

Adam Lambert - Ghost Town    (Har nog inte brytt mig så mycket i Adam Lambert förr...men den här låten är så braa!)

Jag har också i kanske en månads tid lyssnat en massa på bandet som inspirerade Rammstein men är mindre kända (vilket är synd, de är så jävla bra) alltså Oomph!. 
Han som sjunger har en likadan piercing som jag! Jag blir så glad av att se sådant! (Haha knäppt, jovisst...)
Deras texter är ju på tyska. Nog för att de har en engelsk version på många låtar, men jag föredrar de tyska versionerna. 

Sedan bara lite till enhörningar...

...och så lite bilder som jag inte visat på bloggen. 
Vi börjar med den till höger, det var på Vappen. Cruisade runt lite (eller tja, halvt mycket) med syster och hennes pojkvän. Obs, vi ser lite alkoholiserade ut. Men vi var nog inte det, det kan jag lova. Jag körde liksom. Hah, jag har varit nykter sedan påsk. 

Sedan blev det maj också, tiden går så snabbt så snabbt! Bilden till vänster är från första maj. Jag var chaffis då också. Det var en jävla kul kväll. Tjo, för jag kan ha kul nykter. En av de saker med mig själv jag som jag är stolt över. Jag kan ha kul fast jag är nykter och så vet jag hur mycket alkohol jag klarar av också. Problemet är, att alltid då JAG har feelis så har ingen av mina medmänniskor det. Bläh. Nåja, jag känner att jag kommer att ha feelis varje dag hela sommaren 2015 så att tjo nu bara. 

Yep, det blev ett lite random inlägg det här som handlar om mycket men så kan det bli ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar