Sidor

fredag 29 maj 2015

3 livsvisdomar som jag bara måste få dela med mig av

Jag vet inte riktigt vad jag nu vill med min blogg för tillfället. Vad jag ska satsa på att skriva om. Så det blir mest randomskitsaker. Typ. Mina mer eller mindre märkliga funderingar som inte riktigt bidrar till någonting. 
Fast, några saker här i livet har jag lärt mig som jag mittiallt kände att jag måste dela med mig av. 

1. De bästa sakerna (och människorna) är inte alltid så lätta att få. Alltså, nu menar jag inte att det ska vara svårt för att det ska bli bra. Mer att man ska inte ge upp om man känner att det man försöker få är det som känns rätt för en.

2. Man ska alltid låsa wc-dörren, även fast man är ensam hemma och man vet att ingen kommer att komma hem... Jag vet inte varför egentligen. Det skulle ju vara säkrare att inte låsa. Tänk så går dörren i baklås och man är ensam hemma.

                  


3. Att det är egentligen ingen panik alls med att bli klar med studier snabbt och vet man inte vad man vill med sitt liv så ska man inte stressa över det heller.

Skulle jag veta vad jag vet idag så skulle jag absolut ha tagit gymnasiet på 4 år.
Det var så mycket och så stressigt. Jag tyckte nog att mycket vi läste där var rätt intressant. Psykologi till exempel. Jag känner nog ännu att det var rätt ställe jag for till efter nian. 
Fast då var det så mycket annat. Mycket läxor kunde man ha. Jag jobbar inte så snabbt och blir man inte klar snabbt i skolan med det man ska göra så måste man göra det hemma och det var en massa saker som tog så länge att göra hemma och det orkade inte jag med och då måste jag bara ut till stallet på kvällen (eller kolla serier eller vara till Pauens typ) för jag orkar liksom bara inte sitta stilla i flera timmar efter att redan ha suttit stilla i flera timmar... 

Så det skulle ha blivit så mycket enklare för mig om jag skulle ha tagit gymnasiet på 4 år i stället för på 3 år. Jag skulle inte ha behövt stressa så mycket, jag skulle säkerligen också haft bättre betyg. Kanske hunnit tänka lite mer på vad jag vill göra sen efteråt också. 
Jag hade nog funderat på att det skulle ha kunnat vara en bra idé men jag var rätt osäker på mig själv och allt annat på den tiden. Det kändes också som att alla tyckte jag nog akulle klara det på 3 år och blir klar som alla andra i min årskurs. Hmm. Hur kan någon annan veta hur just JAG känner då? Får man fråga sig. Dessutom så har jag aldrig varit riktigt som andra. Inte riktigt en i gänget och ibland lite kärringen mot strömmen kanske. 

Så, nu ett år efter att jag blivit student så känner jag att det var nog mitt livs största misstag att ta gymnasiet på 3 år. Men jag kan inte ändra på det som har varit och tja, jag klarade ju ändå av att bli klar på 3 år.
En av mina största bedrifter här i livet faktiskt. 

Nu har jag haft ett år som jag har funderat på vad jag vill och mockat hästskit.
Nu har jag kommit fram till jorden skulle inte gå under fast jag skulle mocka hästskit ett år till. 
Fast nu känner jag att det måste börja ske någonting så förhoppningsvis så studerar jag någonting till hösten. Om jag inte lyckas komma in till  något jag vill studera så studerar jag något annat. Får jag ingen studieplats så söker jag jobb tills jag hittar ett. Sedan så kan man ju alltid söka till skolor fler gånger än en som tur är. Det är min filosofi det typ.
(Fast, ibland har jag dåliga dagar då jag inte lyckas med någonting alls och då blir mycket jag funderat på till ingenting.) 

Tjo, vilken text detta blev. 
Bilderna är från min och Amandas lilla photoshoot för några veckor sedan. De mer failade bilderna. Eller de mer roliga.

                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar